28 Şubat 2012 Salı

ev arayışlarındayız!

Yazamadım birkaç gündür, hafta sonu ev bakıp, mobilyalar hakkında fikir edinmek için Ant.a gittim. Henüz ev netleşmediği için tüm fikirler havada kalıyor. Şimdi sizlerden ufak bir ricam olacak. Baktığımız evlerden biri amerikan mutfak, kullanımı benim gözümü korkutuyor.
Kullanan var mı, 
koku çok rahatsız edici mi, 
yeni mobilyalarımızı mahveder mi, 
salonla bölmek için dekoratif çözümleri olan var mı?
sürekli düzenli tutmak gerektiğini ve misafir geldiğinde elimin ayağıma dolaşacağını biliyorum:) 





Anlayacağınız kafamız karışık:) Bölsek küçülür mü, nasıl bir malzemeyle bölmek uygun olur yani cam bölme, katlanır cam gibi şeyler duyuyorum ama nasıl göründüğü hakkında fikrim yok. Yardımcı olabilecek arkadaşlar aranıyor:))

darkolivee ve perlina ortak çekilişine katılmak isteyenler burdan buyursun

21 yorum:

  1. Benim babamların evi amerikan mutfak. Valla bir süre sonra alışıyorsun. Aslında ben çok seviyorum. Çünkü bir misafir gelince falan bayan mutfaktan çıkamadığı için bütün sohbet muhabbetten uzak düşüyor. Ama mutfak salonda olunca herşeye dahil oluyorsun hemde yardım eden çok oluyor. Herşey elinin altında oluyor. Babamlar yemek kokusu olayını güçlü bir aspiratörle bir nebze olsa çözdü. Ama dediğim gibi bir süre sonra alışıyorsun ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Muhabbet konusunda çok haklısın:) hatta akşamları işten gelip eşinle ayrı odalarda takılmak zorunda kalmıyorsun, yani bulaşık-yemek vs için mutfağa gidip yalnız kalma derdi yok:)Yardım eden çok demişsin bak bu da çok iyiymiş:D

      Sil
  2. hiç bölmeye kalkışma tatlım nahoş duracaktır,amerikan mutfaklarda portatif bölme anlamsız.sen zaten salon mobilyanı düzünce odaya mutfak kendiliğinden kopacak oturma alanından..Evet hep bilinen şeydir açık mutfak davetsiz misafire yakalanabilir diye :)) İnsanın alışkanlıklarıyla alakalı birazda bu konular tertipli ve düzenlü birinin mutfağı zaten davetsiz misafirin gözöüne görünmez ;) Salon ferah aydınlık beğendim,ben olsam aynen türk usulüne çevirmem :) amerikan olarak kullanırdım ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Mervecim ne yaparsak yapalım alakasız olacak kötü duracak, bu şekilde kullanmak en mantıklısı. İşte yemek yaparken çıkacak buhar yapışırsa moblyalara fln diye korkuyorum bakalım ne karar vereceğiz???

      Sil
  3. Canım şuan bizde ev bakınıyoruz, ve amerikan mutfak olmayan evleri tercih ediyoruz.. Ev hali bu, çok düzenli biri bile olsan zaman oluyor kendi evin diye salıveriyor insna kendini, sonra yaparım diyebiliyor.. Hem yeni mobilyalarımız için, hem koku için ben tercih etmiyorum canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlım ya ev çok olsa ben de düşünmem de zaten bir elin parmağını geçmiyor seçeneğimiz, yaşayacağımız yerde kiralık ev yok denecek kadar az malesef...

      Sil
  4. tatlım benm evin kapısıda nasıl anlatsam şimdi kapılık var ama kartonpiyer şeklinde salona açılıor...çok arada kaldm napsak kapatsak mı die yok düzensz olurmş yok bilmem ne ama asıl onu dekoratf yapan o oldğna karar verdm elim ayağım tutuyor dağınık olmam napayım zaten gelip görmek isteyen senn mutfağınada girer

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. senin evini de çok merak ediyorum şekillendi sanırım baya mutfak dolapların bittiyse koysana fotoğrafını:)) aynen dediğin gibi dağınık olmayız napalım zaten 2 kişiyiz

      Sil
    2. canmmm benm mutfağın sadce dolapları var yani ne tezgah ne alıntaşı ne lavona ne ankastre şu an hçbişeye benzemior anlaycağın ama ben ynede çok beğendim bide bu ew çok gsel ya naptınız son durum ne

      Sil
  5. çok ferah ve geniş bir eve benziyor bence güzel.benim de başlangıçta senin gibi korkularım vardı,nişanlık amerikan mutfak beğendiğim ev fotolarını göndericem dediğinde bir üzüntü yaşamıştım,ama yazlık yerlerde genellikle amerikan mutfak oluyo sanırım.bizim de başka seçeneğimiz yoktu ve evi tuttuk.ve benim oturmam gereken yer de küçük koltuk takımı aldı sadece,bende hala korkuyorum nasıl yaşarız böyle diye alışkın olmayınca,beni de rahatsız eden yemek kokusudur,artık camlar aspiratör hep açık olucak.bende birşeyle bölmeyi düşündüm ama mümkün değildi çünkü mutfak bölümü küçüktü.senin ki ferah ama bence sende bölme mutfak çok şık gözüküyor,eşyalarında alınınca çok modern duracaktır.kolay gelsin:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazlık yerlerde daha çok bu tarz evler haklısın tatlım. sadece insanların gözünün önünde hazırlık yapmak ve koku korkutuyor beni:) aslında çok kullanışlı pek çok yönden, mesela yazlık yerlerde ısınma klimayla falan biliyorsun bizim gibi sıcacık kaloriferlere alışmış insanlara zor, bu şekilde hem salonu hem mutfağı ısıtabilirsin, çünkü genelde mutfağa klima takılmıyor...

      Sil
    2. gerçekten en önemli faydası ısınmayla alakalı,bizde onun faydasını eşyalar alındığı sırada bir kaç gün kalınca anladık malesef kaloriferli değil,ama tek seferde hem mutfak hem oturma odası ısınmış oluyor.bi de benim nişanlım tv ye çok düşkün,maç özetleri,tahminler,yorumlar...v.s benim mutfakta işim olunca bi yandan benimle muhabbet edip bi yandan tv izliyor,başka bi odada olsa ayrı olucaz benim de canım sıkılırdı doğrusu,kısa bi süreliğine yaşasak da bu durumu ileride aynı evi devamlı paylaşmaya başlayınca faydalarını göreceğiz bence,tavsiye ederim:))

      Sil
  6. canım benim bence amerikan mutfak gayet şık ve spor... Benim en yakın arkadaşımın evi öyle ve çok rahat salonla içiçesin, taşırken sorun olmuyor yemekleri vs ve kokuyu dert etme aspiratörler mucizevi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şık ve spor olduğu konusunda biz de hemfikiriz eğlenceli olacak gibi görünüyor:D bir de erkeklere salondan kopup mutfağa gidip işlere yardımcı olmak zor gelebilir belki böyle daha kolay görünür gözlerine:D

      Sil
  7. ama çok şık görünüyor bu ev, kesinlikle tercih etmelisin :)

    çekilişte başarılar diliyorum

    sevgiler

    YanıtlaSil
  8. amerıkan mutfak guzel bısey bence bızde yok ama bızım mutfağın duvarına pencere actık salondan mutfak mutfaktanda salon gorunuyor,goruntu guzel yemek kokusu olayınıda davlumbazla halledeceksın pencere acacaksın bı koku falan olmuo canım :)
    bu arada mimledim sizi sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. genel olarak iyi yorumlar aldım, düşündük taşındık karar verdik biz de koku olayını çözeriz bi şekilde dedik tuttuk evi:) mimi ilk fırsatta yapacağım canım teşekkürler;)

      Sil
  9. Tatlım selam, biz de amerikan mutfak kullanıyoruz ve salonum pek de büyük değil. İlk başta benim de tereddütlerim vardı ama şimdi öyle memnunum ki.
    1. Gelen misafirlerle birebir ilgilenebiliyorsun, bir mutfağa bir salona koşturmadan, muhabbetten uzak kalmadan rahat rahat servisini yapabiliyorsun.
    2. Kocişinle daha yakın olabiliyorsun, onun da sen bulaşık yıkarken ya da yemek yaparken canı sıkılmıyor çünkü kafasını çevirse arkasında oluyorsun.
    3. Dediğin gibi sana yardımlarını esirgemiyor. Salonun sıcaklığında iş yaptığını bile anlamıyorsun.
    4. Koku sorununu davlumbaz ve cam açarak giderebilirsin ya da al bir air-wick:)
    Artık o kadar dert değil.
    5. Bölme konusuna gelirsek simli ipli perdelerden veya kare kare olan seperatlardan kullanabilirsin, sakın katlamalı kapı gibi bir şey yaptırma evin bütün havasını bozarsın gerçekten çok demode kaldı.

    Benim diyeceklerim ve tecrübelerim bu yönde. Zaten bulaşık makinesi var atarsın ortalık dağınık gözükmez:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel yazmışsın uzun uzun eline sağlık, pek tereddütüm kalmadı, artıları daha fazla zaten senin de saydığın gibi, evet atarım hemen makinaya kalmaz dağınıklık falan:D

      Sil
  10. mutfakta cnm şöyle birşey yapılabilir aslında salona doğru tezgah uzatılabilir ve bu tezgahın üstüne raf gibi bir kademe yaparsan mutfagın içini biraz kapatmış olursun aslında sohbet için çok keyifli her an misafirlerinle iç içe olmak güzel tek sorun biraz dağınık olduğunda rahatsız edici olabilir tabi tezgah döndürme biraz maliyetli olabilir yada kapının yanında mikrodalga var galiba o duvarı kartonpiyerle uzatabilirsiniz böylece mutfak masası koymak için size bir duvar çıkar böyle mutfak çok acıkta görünüyor çünkü bunu biraz kapatmak bence daha iyi olur kokuyu dert etme çok etkisi olmaz cnm

    YanıtlaSil

değerli yorumunuz için teşekkürler:))