16 Nisan 2012 Pazartesi

halı almak zor işmiş!

Herkese merhaba;)
Evet halı bulmak zor işmiş! Mobilya için gezdik dolaştık uzun süre çok beğenerek aldık, tül perde için hiç dolaşmadık sayılır girdik2-3 saatte karar verdik beğendik aldık, şimdi bunlar hazır da halıları bunlara uydurmaya çalışmak, istediğin desende istediğin renklerde ve dokuda halı bulmak çok zor:) Aslında bir sürü halı markası ve mağazası var, hepsinin internet sitelerini kataloglarını yaladım yuttum, size tavsiyem sadece katalogtan beğenerek olmuyor mağazaya gidin görün dokunun:) İnanın hiç beğenmediğiniz bir halı gerçekte farklı, yada olmaz dediğiniz aslında fena değil falan...
Ben şimdiye kadar Saray Halı,Saray Halı' nın yeni üretmeye başladığı Tiffany Halı, Royal Halı, PierreCardin'in halılarını inceledim. Şimdi ben sizlere evin durumundan bahsedeyim siz de bana yardımcı olun:D

1- 3'lü koltuğumuz kahve, 2'li koltuğumuz açık bir bej bu ikisi mikrofiber kumaş, 2 berjerimiz de yine kahve çatlak deri denilen süet gibi bir kumaş,
2- Mobilyalarımız yani tv ünitesi,konsol, masa+ sandalyeler,sehpa ahşap, bazı bölümlerinde beyaz lake kullanılmış...Tüm mobilya ve koltuklarımız Classi'den, fotoğraflar ev yerleştikten sonra:)
3- Fon olarak seçtiğimiz perde kahve-bej-turkuaz küçük karelerden oluşuyor, ona takım olarak yapılan tülün bazı kısımlarında bu desenlerden var tül ve perde yere kadar uzun...

Tüm bunlara uygun halı için gezdik dolaştık gözümüz hep shaggy denilen dokuma tarzında daha spor ve modern durduğunu düşündüğümüz için ancak yün dokuma dediğimiz halılarda da güzel olanlar var siz hangisini önerirsiniz, benim beğendiklerimde fiyat ve kalite olarak hiç fark yoktu...
Pierre Cardin Frezya serisinden (ipek shaggy denilen ince iplik gibi olanlardan,renkler burdakinden daha açık, ışık vurduğunda açıklı-koyulu renk değişimleri oluyor arada kaldım :S)



Pierre Cardin Şanzelize serisi (yün dokuma halı, bunlara tekrar yakından bakmayı düşünüyoruz mağazada çok üstünde durmadık ama sonradan hoşumuza gitti:)




Saray Soft serisi (puf puf bir halı 3 boyutlu shaggy), Royal halı'nın Sirtaki serisiyle benziyorlar,


Siz neler önerirsiniz, tavsiyeleriniz neler:) Bir de koridoru var bu işin o da kafamı karıştırıyor koridorda da yerler-duvar ve dolaplarda bej rengi hakim yollukları açık renk mi koyu renk mi önerirsiniz kullananlar daha iyi bilir temizlik açısından falan...Arayışlara devam devam devam...

19 yorum:

  1. Ben de daha geçen hafta (düğüne 1 hafta kala :)) halılarımı aldım. Ben 3K Konsept tercih ettim. Özellikle yeni çıkan kilim denmeyen ama kilime çok benzeyen, desenleri daha modern ince dokumaları tercih ettik. Halı hangi marka olursa olsun kıl tüy toz yığını :) sevmiyorum ama onlarsız da olmuyor. Ev çıplak kalıyor :) O yüzden bahsettiğim halı modellerine de bir bak derim. Belki ağır halıları seversin ama mutfak için özellikle bu halılardan tercih etmen mantıklı olur bence. http://seroseros.blogspot.com/2012/04/ucan-hal-bulaydm-iyiydi.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kadar sıkıştıramazdım bulamadım az kaldı diye stresten ölürdüm heralde:D baktım sitesine canım, markafoni'de de görüyorum çok güzel halıları var ama internetten güvenemem tabi yeni ev bu dokunarak görerek almak daha iyi:)güle güle kullan hayırlı olsun;)

      Sil
  2. ben de yorumları beklicem kuzm ne zor ya bakalım fikirler neler;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aldım dün akşam hepsini Duygucum Pierre Cardin'den seçtik hepsini, soracakların varsa yazarsın...

      Sil
    2. aaa güzel günlerde kullan canm tamm alacağım zamn aklımda bişey olursa ilk soracaklarımdansnn;)

      Sil
  3. Halı bakmaya daha başlamadık,bakalım bizi ne kararsızlıklar bekliyor.Ama holde açık renk halı kullanma derim,annem 2ay önce hole krem-pembe halılar aldı.Hemen lekeler oluştu.Yıkatmaya vermek lazım çıkması için,sil sil çıkmadı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uzun süredir bakıyorum 1 aydır falan... Dün akşam aldık bakalım, darsısı başınıza;) koridor ve mutfak için üstte gördüğün 5. halıyı tercih ettim, taş deseni gibi,memnun kalırız inşallah...

      Sil
  4. shaggy halıları kullananlar çok kullanışlı olmadığını söylüyorlar özellikle temizlik açısından. Ev döşeme aşamasının her detayı kafa yorucu gerçekten :)
    inşallah gönlünüze göre bulursunuz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ailemle yaşadığım evde de kullanıyoruz seviyorum ben, temizliği de hiç zor değil bence zaten makineler çok güçlü..koridor ve mutfak hariç diğer yerler ipek shaggy oldu :)gönlümüze göre bulduk,teşekkürler;)

      Sil
  5. valla kuşum ben en çok ipek kendinden çizgili yada fitilli bilemedim şimdi ince halılardan hoşlanıyordum,nitekimde salonuma 2 adet ondan aldım.koridorlarıma,arka odama ve yatak odama süt beyaz makine halısı aldım...inan bana o beyaz uğraşamam dediğim halılar beni daha az yoruyor.bence kesinlikle ipek yada yün halı evine sokma.biri geldiğinde yere bişey dökülecek diye aklım çıkıyor.beyaz makine nhalılarımında hepsini 3 ayda bi yıkamaya gönderiyorum 45 liraya mis gibi geliyorlar.salon halılarıysa 150 liraya yıkanıyor...yani almak değil birde kullanırkenki ekonomisine bak.bebeğimde olursa hemen onları kaldırıp 2 makine halısı koyacağım salona..yani 2. külfet:(
    yukarıdakilerdende sadece3.sü hoşuma gitti

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. senin o dediklerin gibi Nepal halısı dediklerinden var evimizde, annem sinir oluyor aldığına pişman, aynen dediğin problem leke çıkmak bilmiyor! zaten makine halısı bakıyordum hep, aldık dün akşam:) 3. almadık ama yerleştirince gösteririm beğenirsiniz umarım;)

      Sil
  6. ben de hep halı işin en kolay kısmı en son onu alırız biter diyordum ki öyle değilmiş senin bu post'unla anladım. ben de yorumları takip edeyim bari:)
    inşallah evin için herşeyin en güzeli olur canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım mevcut eşyalara uydurmak zor biraz tam istediğin desen istediğin renk yok yani, en iyi bu olur diye seçim yapılıyor:) umarım siz de gönlünüze göre bulursunuz;)

      Sil
  7. Benimde sadece mutfakta halılarımdan biri ve girişteki halım shaggy ama en sevdiklerim onlar diyebilirim.Neden dersen hiç tozları çıkmıyor ve silinmesi acayip kolay.
    Bende halıyı pek sevmediğim için küçük boyutta halılar tercih ettim .El dokuması halılarn temizliği çok zor bu arada lekeleri çıkmak bilmiyor.Ama salondaki halılarım makine halısı ,beyaz olmalarına rağmende (üstüne kola bile dökülmüşlüğü var) ıslak mendille bile silsem hiç leke kalmıyor.Bunun yanında yeni oldukları için inanılmaz tüyleri çıkıyor ama:(

    Çok koyu renkler evi daha küçük ve boğucu gösteriyor bence temizliği kolay olan açık tonları tercih et derim.

    Amma yazdım ya neyse ki bitti:)

    YanıtlaSil
  8. tam üstte yazdığım yorum canım, haklısın onlar lekeyi emiyor sanki saf yün ya tabi...benim de koridor ve mutfak yün oldu diğerleri shaggy, ben beğendim memnun da kalırım umarım, temizliği de rahat olacak diye düşünüyorum alşkınım evden...genelde açık renk ağırlıkta, evde temizliğe pek vakti olmayan biri için çok cesurum:P

    YanıtlaSil
  9. canım biz de evi tuttuktan sonra girişcez bu işlere off halı hakkaten zor mobilya ne kadar güzel olursa olsun halı ve tül-perde önemli bir tamamlayıcı. allah yardımcın olsun bu arada düğününe az kalmış yahuuu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tubitosçum az kaldı yaa evet bu ay sonu tüm mobilya halı perde gelecek bakalım:) ev belli olmadan diğer işler olmuyor, teşekkürler hepimizin yardımcısı olsun;)

      Sil
  10. Hello there, just became aware of your blog through Google, and found that it's truly informative. I'm going to watch out
    for brussels. I'll appreciate if you continue this in future. Numerous people will be benefited from your writing. Cheers!
    http://vidideal.com/TheresaWei
    My blog post : airfield

    YanıtlaSil
  11. Bende Halı Alırken Çok zorlanmıştım gerçekten zor iş olduğu konusunda hem fikirim ancak istanbulda yaşayanlar için maskoyu tavsiye ederim çok büyük halıcılar mevcut ordan beğenip istedikleri halıyı alabilirler

    YanıtlaSil

değerli yorumunuz için teşekkürler:))