13 Ağustos 2012 Pazartesi

Yalancı kebap-döner ne dersen!

Okul hayatı boyunca o sınav senin bu sınav benim koşturan, herkes gibi zorlu bir üniversite hazırlık dönemi geçiren, üniversiteyi ailesinin yanında kendi şehrinde okuyan, mezun olduktan sonra da yüksek lisansını yine kendi üniversitesinde devam ettirirken aynı şehirde işe giren beni şanslı mı yoksa şanssız mı bulursunuz bilmiyorum ama ben gayet şanslı olduğumu düşünüyorum:) elim sıcak sudan soğuk suya değmedi,ekmek elden su gölden yemekler hep anneden derken tabiiki benim mutfakla ciddi anlamda tanışmam 2 ay öncesi gibi çok kısa bir süreye denk geliyor yani evlendikten sonraya:)))

Herkes benden çok ümitsizdi! Aç kalacağımızı düşünenlerden tutun da, sürekli dışarıdan yiyeceğimizi zannedenler falan tam bir ümitsiz vakaydım yani...tamam ikimiz de çok iştahlı insanlar olmayabiliriz ama yemek yemek şart. İş başa düşmüştü, birşeyler yapmalı kocayı doyurmalıydı, evi yuva, bizi aile yapan şeylerden biri de herkesin akşam mis kokulu masalarda buluşması değil miydi? yemek kokmayan mutfak olur muydu?



Hızlı bir giriş yapmıştım kendimce hatırlarsanız...Hazır çorba değil bizzat kendim yaptım ben o mercimek çorbasını:P İşte böyle internetten (en çok da bloglardan), annemden derken baktım ben bu işi baya kıvırıyorum, elimin de lezzetli olduğu söyleniyor. İtiraflar da gelmiyor değil, korkuyormuş eşim hergün makarna,menemen,dışarıda falan yeriz sanıyormuş! Şimdilerde yemek yapmayı geliştirmeye çalışıyorken bir de değerlendirmelere başladım ki sormayın gitsin:))



Birçoğunuz biliyorsunuzdur belki ama ben ilk defa yaptım napalım! Kalan pideleri küçük küçük doğruyoruz, tereyağı eritip azıcık sulandırıp pideleri ıslatıyoruz. Salçayı istediğiniz baharatlarla veya sade şekilde sulandırıp bir sos hazırlıyoruz. Bu salça sosunu da pidelerin üzerine yayıyoruz.  Salçalı sosun üzerine isteğe göre sarımsaklı yoğurt ilave ediyoruz. En üste ise karabiber,kimyon,kırmızıbiber,birazcık salçayla kavurduğumuz kıymalı harcımızı (çok az su ekleyebilirsiniz) döküyoruz.  İşte size yalancı birşey! Görüntüsü yalancı kebap-dönervari birşey iken tadı ise bence tam bir sosyete mantısı:))


 Son günlerde ne kadar çok yemek blogu takip eder oldum! Ramazandan sonra çeşit çeşit kek,kurabiye,tatlı,pastaları denemek için sabırsızlanıyorum:)


Bu da naçizane sahur tabağımız, kalbin sağ üst köşesi için yapabileceğim bir şey yoktu,peynir dilimi o kadarına müsade etti:)

herkese afiyet olsun;)







15 yorum:

  1. çok beğendim ellerine sağlık,devamını da bekliyoruz:)) eminim çok lezzetlidir.sahur tabağın da çok tatlı,sahurda bile romantiğimdir diyosun yani;))

    YanıtlaSil
  2. enfes gözüküyor ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. Oohh ellerine sağlık bence çok iyisin :)

    YanıtlaSil
  4. tatlım kesn denicem yemek tariflerine devam et please:)

    YanıtlaSil
  5. çok lezzetli görünüyor bunlar ve bu saatte bu hiç iyi birşey değil ama kii :)))

    eline sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  6. yirim ben o kalp peyniriii süper görünüyor gerçekten bayıldım :) ayrıca fake döner de süpermiş kolaymış :D

    YanıtlaSil
  7. inciçiçeği; herkes bildiğini döksün ortaya kolay ve pratik olsun:)) sahurda da uğraşır mı bi insan deli miyim neyim:)

    seyyah gül; çok teşekkürler;)

    fulyanna; çok iyi gözüküyorum demek ki ehehee:))

    pembe mor alg; yaptıkça paylaşırız artık canım herkes göstersin marifetini:P

    pembe evren; yap yap sen de yap,afiyet olsun;)

    hamide; kurabiye kalıbından canım çocuklar yesin diye kandırmalık olur ya işte o hesap:))

    YanıtlaSil
  8. Ellerine sağlık canım, yalancı döner de pek lezzetli görünüyor :)

    YanıtlaSil
  9. ellerine sağlık canım kebapın harika görünüyor ve sahur tabağında öyle çokta özenle hazırladığın sunumlarından belli oluyor, güzel tatlar güzel fotoğraflarının devamlarını merakla bekliyor olacağım ben ,sevgiler

    YanıtlaSil
  10. mihi:D ben de ööle yıllar ve yıllardır ailesinin yanında bi insan olarak çok iyi anlıyorum durumu:) çok lezzetli görünüyoo!!!

    YanıtlaSil
  11. Marifetli arkadaşım benim :D ellerine sağlık :D

    YanıtlaSil
  12. Ellerinize saglik cok ozenli ve lezzetli gozukuyor :)

    YanıtlaSil
  13. nefis görünüyor eline sağlık canım, bloğun çok hoş çok cici bana da beklerim:))

    YanıtlaSil
  14. hepsi çok leziz görünüyor valla, şu yalancıyı ben de deneyeyim bi :))

    YanıtlaSil
  15. Bende sizin ile benzer durumlar içerisin de girdim mutfağa evlilik okulunun mutfak sınıfın da başladım ilk yemek deneyimlerime :) Öğretmenim telefonun diğer ucunda ki annem yada monitörün ekranında ki blog yazarlarıydı:)daha sonraları önce eşimin, annemin daha sonra da cevremin itirafları gecikmedi boynuz kulağı geçti diye :) eminim sizde benzer durumlar yaşayacaksınız bunu sahur vakti için gayet süslü olan sahur tabağından anlıyorum...Bu arada ben de bloguma beklerim sevgiler...

    YanıtlaSil

değerli yorumunuz için teşekkürler:))