13 Eylül 2012 Perşembe

bu piyaz başka piyaz!

Yaz sonu sıkıştırılmış düğün sezonu oldu, her perşembe bir kına gecesi her cumartesi bir düğün derken yaz nasıl geçiyor anlayamıyorum.Gelinlikler,düğünler,kınalar,davetiyelerle ilgili paylaşımlarım olacak tabi biriktirdim ama fırsat bulamadım! Pazar günleri denize gideriz diyorduk ama ne mümkün bu yorgunluklarla öğlene doğru uyanabiliyorum:)) bu hafta gidilecek, sonbahar geldi yahu yaz bitiyor!

Son günlerde evde yemek yapıp yiyecek zaman bile bulamadık, mutfağımı özledim:P kek-kurabiye yapma hevesim var ama evde 2 kişi olup yiyecek bir tek ben olunca yapasım da gelmiyor!

Dün işimizi bitirip eve dönerken ne yesek diye düşünürken, buraya kadar gelmişiz uğramasak olmaz diyerek soluğu "Aslım Şimşek Köfte Salonu'nda aldık:)) Antalyalılar burayı adı gibi biliyordur eminim. Antalya'nın çıkışında,havaalanını geçtikten sonra Mersin-Antalya yolu üzerinde bulunan Aksu ilçesi köfte-piyazıyla meşhurmuş, yanyana pek çok köfte-piyaz lokantası var sanırım hepsinin adında "şimşek" geçiyor:)) Yollara atılmış masalar misafirlerinin ne denli çok olduğu hakkında bir fikir vermeye yetiyor:)) Hemen arabanızı koymanız için yerler gösteriliyor, oturduğunuz an servis açılıyor, salata-su-ekmek-tatlı geliyor, ardından can alıcı kısmı! köfte ve piyaz:))  Eskişehir'de köftenin yanında piyaz soğandır, öldürülmüş pulbiberle harmanlanmış soğan...Fasulyeyle yapılanı da tahinli olmaz yine soğanlı olur:) Ben  ilk defa Aksu'da yedim tahinli piyazı.

 

İçerisinde gördüğünüz gibi haşlanmış fasulye, domates, haşlanmış yumurta, maydonoz var, işin sırrı sosunda:) Sosu da muhtemelen ana maddesi tahin olan zeytinyağlı,limonlu,sirkeli bir sos? bilemiyorum...İçinde ne vardır bilemiyorum ama lezzeti garanti!


Eminim yolunuz bir şekilde Antalya'ya düşer, denemenizi şiddetle tavsiye ederim:)

Isırılıp sonra fotoğrafı çekilmiş olan herşey için özür dilerim dayanamadım:D


bildiğiniz kadayıf tatlısı efendim ama niyeyse burdakini ayrı bir seviyorum, hatta dün getirdiklerini değiştirmelerini rica ettim 'daha çok kızarmış' olanıyla:) herşeyin kıyısını, köşesini,kızarmışını severim...Biz de böyle kıyı-köşe sevenlere 'uzağa gelin gider' derler valla doğruymuş:))

Gelin, görün, deneyin, karar verin;)

19 yorum:

  1. Tahinli piyazı ilk defa duyuyorum canım tahini genelde kemalpaşa tatlısıyla yiyordum :)) çok merak ettim ama en kısa zamanda denemek istiyorum :) afiyet şeker olsun :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kabak tatlısıyla da harika olur tahin;)

      Sil
  2. afiyet olsun,hepsi nefis belli,tahinli piyazı daha öncede duydum ama tatmadım,bildiklerimize göre daha sulu görünüyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umarım birgün tadarsın ben sürekli yemek istiyorum:D

      Sil
  3. ay kıız yenir mi ki tahin tatlı bişe bi garip geldi şimdi.. eskişehirimizin piyazı candır be yaaavvv:p

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tahin tatlı değil ama yağlı bişey:D bi ye sen bak vazgeçemezsin:)

      Sil
  4. bende Antalya'ya gittim ama piyazdan yiyemedim, yumurtayla aram yok belki ondandır ama birdahaki sefere yerim belki:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sen de eşim gibi onları ayırırsın kaşığın ucuyla itersin:D

      Sil
  5. ohhh afiyet olsun canım valla benim en çok kadayıfa gözüm kaydı:)Blogun çok güzelmiş iyi ki yazmışsın bana da bu sayede tanımış oldum şimdi müsadenle biraz daha karıştırıcam blogunu:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o kadar yedim bi de üstüne tatlıların ikisini de yedim:)) hoşgeldin;)

      Sil
  6. hımmmmm severim tahini eski firmamda tahin üretimi yapardı özlemişim tahini... Bu tarif de denenmeli kesinlikle:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tahin güzel bişey yaaa ben çok severim:)

      Sil
  7. Tebrik ederim valla keşfetmişsin dünya lezzetini. Yolun düşerse Antalyanın İlçesi serik te de dene piyazı. Aksu ya zaten lafım olmaz ama Korkutelinede gidersen Şişçi Ramazanda ye derim bu lezzet abidesini. Bak canım Antalyamdan uzağım ama ağzım sulandı yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Artık Manavgatlıyım düşmez mi hiç yolum Serik'e:)) Korkutelinde de çok samimi ark.ım öğretmenlik yapıyor yanına gittiğimde onu da mutlaka deneyecğim;)

      Sil
  8. ah be kuzuuu,çok şükürki gecenin bir vaktinde,açlıkdan evin odalarında ulurken görmedim bu postu.(az önce koca gözleme indirdim timsahLAR beslediğim midemede ayıptır sölemesi)şimdi kalkıp oraya gelip şimşek amcaya çok pis gelesim gelirdi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla şuan ben o haldeyim saat de kaç olmuş baksana eve gideyim de bi yemek yapayım:))

      Sil
  9. gerçekten değişik bir piyaz olmuş...
    soslu piyaz hiç görmemiştim...
    ellerinize sağlık...

    sizi takibe aldım...
    sizde beni takibe alırsanız seviniirm...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben yapmadım ama siz yapabilirsiniz "gurme şirin";)
      ben de sizi takip ediyorum...hoşgeldiniz

      Sil
  10. Aaa, ben Eskişehir'de hiç piyaz yedim miydi ki acaba? Genelde Pino'da hamburger, Posta Pide'de kebap yemekten piyaza sıra gelmemiş sanırım :(
    Tahinli piyazda ilginçmiş, afiyet olsun :)

    YanıtlaSil

değerli yorumunuz için teşekkürler:))