5 Eylül 2012 Çarşamba

mutfaktan bildiriyorum -1-

Aslında Ebru Akel'in düğününden bahsetmek istemiştim, çok beğenirim kendisini ama 10 şehit varken elim hiç gitmedi yazamadım.

Bundan sonra mutfaktan sık sık haberler vereceğimi düşündüğümden "mutfaktan bildiriyorum"un ilk bölümüyle karşınızdayım:)) benim gibi azıcık tecrübeyle ne pişirsek,ne yesek,pratik olsa hem de lezzetli olsa diye düşünen arkadaşlarıma bir faydam dokunur belki.

Evlendikten sonra en çok yaptığım yemek kremalı mantarlı tavuk oldu, eşimin favorisi:)) geçen hafta bir kısmını kremalı tavuk için kullandığım mantarların bir kısmını kavurup buzdolabına koymuştum, nerdeyse 1 haftadır evde yemek yiyemedik, daha fazla bekletmemek için dün akşam da sebzeli mantarlı tavuk yapacağım kesindi. yanına da birşeyler düşünmeliydi, pilav çok cazip değildi. İşten ayrılmadan 10-15 dk önce gözüme "akordeon patates" çarpmıştı çok güzel görünüyordu ve yapımı çok basittti, evde 2 patates de böylece beklemekten kurtulacaktı:)

 


sebzeli,mantarlı tavuk için gerekli malzemeler;
1 orta boy soğan
1 yeşil biber
ne kadar olduğunu bilmediğim, 300-400 gr kadar kuşbaşı doğranmış tavuk göğsü
yine ne kadar olduğunu bilmediğim, 150 gr kadar mantar
bu malzemeleri sırasına göre kavurduktan sonra istediğiniz baharatları (karabiber,kimyon,kekik,tuz) ilave edip içine bir miktar domatesi doğrayıp 1 yemek kaşığından biraz az salçayla biraz daha karıştırıp 1 çay bardağı sıcak su ilave ederek pişmeye bırakıyoruz (5 dk bu şekilde pişmesi için yeterli).
 
gelelim "akordeon patates"e:))
ben büyük 2 adet patatesin sosu için
1 çay bardağı zeytinyağı
2 diş rendelenmiş sarımsak
1 tatlı kaşığı kekik
1 çay kaşığından az karabiber
1 çay kaşığından az kırmızıbiber
bir miktar tuz kullandım.

Önemli olan patatesleri birbirinden ayrılmayacak şekilde ince ince dilimlemek. Ben bunun için küçük bir kayık tabak kullandım, patates içine tam oturduğundan, bıçak tabağın kenarlarına kadar iniyor ve patatesin alt kısmı kesilmeden kalıyordu. Yukarıda yazdığım sosu tüm dilimlere fırça yardımıyla sürüp,kalanını üzerinden dökerek patatesleri tamamen sosa buluyoruz. Pişirmede kullanacağımız tepsi yada borcamı fırında biraz ısıtabiliriz. Ben küçük kare borcamda 200 derecelik fırında 30-40 dk kadar pişirdim. Emin olabilirsiniz çok lezzetli oluyor, hem de sunumu çok şık;)

Yaında yeşillik salatamızla biz dün akşam bunları yedik:))



Fotoğraflar eşimden, ben akıl edemedim çekmeyi ama o alışmış :))
 
Afiyet olsun;)

13 yorum:

  1. ellerine sağlık cnm nefis görünüyor

    YanıtlaSil
  2. ELLERİNE SAĞLIK HARİKA GÖRÜNÜYOR. OLSA DA YESEK :)

    YanıtlaSil
  3. oooo harika yapmışsın marifetli yeni gelin :))

    YanıtlaSil
  4. canım ellerine sağlık nefis görünüyor hepsi.. patatesede bayıldım en kısa zamanda bende denemeliyim:))sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. ateş düştüğü yeri yakıyor.
    ellerine sağlık bizde severiz.
    tabağı aldım şeker.

    YanıtlaSil
  6. heyy patates süper olmuşşş :)

    http://trendydolap.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  7. Merhabalar,

    Blogunuzu çok beğendim, siz de yeni evlisiniz sanırım tebrik ederim :)
    Ellerinize sağlık bu arada patatesi kesin deneyeceğim harika gözüküyor.
    Bloguma da beklerim, dideminkurabiyekokulumutfagi.blogspot.com

    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  8. çok beğendim,aslında biraz mantara uzak dururum hep bi korkum olur,ama bunu aşmak gerek:) bu tarifi denicem eminim çok lezzetli olmuştur,ağzınızın tadı hiç bozulmasın:)

    YanıtlaSil
  9. ımmmmm mantarı da tavuguda cok severım ellerıne emegıne saglık fotolar ıcınde esının elıne saglık :))

    YanıtlaSil
  10. Tamda bugün tavuk pişirecekken yanına ne yapsam diye düşünürken :) patatesi görmem harika oldu hemen deniyorum enfes gözüküyor. Eline sağlık...

    YanıtlaSil
  11. ben bu masa örtüsünün sevimliliğini yerim :)

    YanıtlaSil

değerli yorumunuz için teşekkürler:))