28 Eylül 2012 Cuma

Mutfaktan Bildiriyorum -2-

      2 kişilik yemek yapmak çok zor gelmedi bana ama ekmekleri bayatlatmamak için çözüm bulmaya çalışırken ortaya güzel şeyler çıktı:) Öncelikle eğer benim gibi 1 gün beklemiş ekmek sevmeyen bir kocanız varsa taze ekmekten artanı hemen poşetleyip derindondurucuya koyabilirsiniz, derindondurucudan çıkardığınız ekmek buzu çözüldüğünde aynen eski taze yumuşacık haline geri dönecektir. Ben ekmekleri hiç dışarıda bekletmiyorum, hemen derindondurucuya;) Buzu çözmek için de ister mikrodalga kullanın, ister dışarıda bırakın kendiliğinden çözülsün...

Geçen hafta kahvaltıda canım farklı birşeyler yapmak istedi, dolaptaki dilimlenmiş bekleyen ekmeklere sarıldım, bayat değillerdi ama bayat ekmekleri değerlendirmek için çok lezzetli bir fikir aklınızda bulunsun!

Kahvaltılık domatesli kaşarlı ekmek

İhtiyacımız olanlar;
- ekmek dilimleri
- halka doğranmış domates
- zeytinyağı
- rendelenmiş sarımsak
- dilimlenmiş kaşar peyniri
- karabiber,kırmızı toz yada pulbiber,kekik,tuz



Öncelikle yağlı kağıdı fırın tepsisine seriyoruz. Tepsiye ekmeklerimizi diziyoruz. Ekmek dilimlerinizin sayısına göre göz kararı zeytinyağının içine rendelenmiş sarımsağı,karabiber,kırmızı biber,kekik ve tuzu karıştırıyoruz. Bu sosu fırça yardımıyla ekmeklerin üzerine heryerine değecek şekilde sürüyoruz.

 

Halka doğranmış domatesleri ekmeklerin üzerine yerleştiriyoruz. İsteğe göre tuz serpiştirebilirsiniz.


Domateslerin üzerine kaşar peynirlerini kapatıp birer tutam kekik serpiştiriyoruz.

200 derece civarında ısıtılmış fırında kaşar peynirler eriyip hafif kızarana dek pişiriyoruz.



Sonra daaaa sıcacık ekmek dilimlerinizi damağınızı yaka yaka yemeye çalışıyorsunuz:) çok sıcak olduğundan dikkat etmekte fayda var hem kaşar hem domates çabuk soğumuyor dilinize damağınıza yapışacak kıvamda oluyor:)


Biraz çıtır oluyorlar ama parmakları yemek garanti! deneyin derim;)


17 yorum:

  1. çok severim bunu :) hem pratik hem lezzetli ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de sevdim bu pazar yine yaptım:))

      Sil
  2. yaaa yok böylee bir anlatımmm :))) ofisteyim az önce yemek yedim ve yine acıktımm :)) ellerine sağlıkk hemen yapılacaklarıma ekledim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok kolay ve lezzetli birşey bu yap mutlaka;)

      Sil
  3. İadeyi ziyaret yapmak istedim:) Nefis görünüyorlar ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  4. Oooooh ellerinize sağlık nefis görünüyorlar ;)

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öyle oldular söylemesi ayıp:D teşekkürler:)

      Sil
  5. Kalan ekmekleri değerlendirmek için süper bir fikirmiş :)
    Biz de iki kişi olduğumuzdan hep karşılaştığımız bir durum. Bende yumurtalı ekmek yaparım hep bayatlayan ekmeklerden. Bunu da deneyeceğim :)
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yumurtalığı ekmeği severim ama beyim yumurtalı olduğundan yemez diye yapamıyorum:D

      Sil
  6. uff bayılırımmm,kahvaltıda kaç dilim yerim bundan sayamam.bende yaparım eşim çok beğenir:)) biber de kullanırım,bazen çırptığım yumurtaya batırıp öyle domates biber,kaşar koyup fırınlarım,öyle de denemeni tavsiye ederim:)) ama kekik çok yakılşıyor muhteşem bir koku dağılıyor fırından çıkınca.bak canım istedi şimdi:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fırından dağılan koku muhteşem de amerikan mutfak olunca canımı sıkıyor biraz:)

      Sil
  7. Kahvaltı veya ikindi çayının yanında,oğlumun çok sevdiği bir lezzet:)
    Bu nefis ve güzel görüntüler için ellerine sağlık canım:)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pazar günleri kahvaltı keyfi başka olduğundan böyle lezzetler iyi oluyor:) teşekkürler

      Sil
  8. ay canm gelinm benmmm idolümsün ona göre;)şu aşalrdaki papatesi de denicem canm çekti valla ya baksana sen yemek bloğuda açsana ya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dene canım benim artık sen de evinin hanımısın, yemekler ellerinden öper:D yemek blogu beni çooook aşar, kolayca yapılacak, çalışan hemcinslerim için paylaşıyorum ben:))

      Sil
  9. uyardığın için teşekkürler, blog listeme hemen ekliyorum ;)

    YanıtlaSil

değerli yorumunuz için teşekkürler:))