26 Kasım 2012 Pazartesi

ben geçtiğimiz haftasonu 2...

Bayramdan sonra nasıl geçtiğini anlamadığım 1 ay...Kasım bitiyor, kış geliyor ve yeni bir yıl! Kapalı havaları gördükçe özeniyorum, Eskişehir'in soğuğunu özlüyorum, yağmurlu soğuk havada kalorifer peteğine dayanıp uyuma ihtimalim gittikçe azalıyor:)) Okuldu, kurstu , iş hayatı falan derken kıymetini bilememişim ben bu kalorifer nimetinin! Burda hava hala güneşli sıktı artık, yani aralık ayına giriyoruz hırkayla dolaşmak, klimayı çalıştırmaya gerek duymamak falan bünyeme çooook ters...

Ben geçtiğimiz haftasonu gezdim, dolaştım, yedim, içtim, biraz misafir ağırladım;)

Kafama çok önceden koymuştum evlendiğimde mutlaka misafirlerime bu uğur böceklerinden yapmalıyım diye, gelinyolu'nda gördüğümde...Çok kolay ve şirin görünüyorlar değil mi? Kürdanla tek tek yapıştırdım ben o çörekotlarını!!!


evet biraz zahmetliymiş ben de yapmaya başlayınca farkettim:) tek tek bisküvilere krem peynir sür, üstlerine maydonoz yaprağı, sonra domatesler, sonra zeytin kafalar ve en son canalıcı nokta! balı yapıştırıcı olarak kullanmak suretiyle kürdanın ucundaki çörekotlarından minik benekler.


şu sol alt köşede gördüğünüz un kurabiyesi size bildiğiniz tüm un kurabiyelerini unutturabilir iddaalıyım:) tarif için anne eli gibi' ye alalım sizi...inanın çok kolay ve lezzetli, bu tarifle 24-25 adet kurabiye yapabilirsiniz...

Masamızda tabikisadece bunlar yoktu:) buzdolabında bekleyen ıslak kekimiz ve tiramisumuz sonradan bize katıldı, makarnalı böreğimiz de fırında sıcacık beklemedeydi. Tabi ki bunların hepsini ben yapmadım:D "görümcem" sağolsun;) kendisi gelecek misafirleri için mutfağa girmişken bana da bir sürü şey hazırladı, mutfak konusunda çok başarılıdır!

Kaç aydır hamsi yememişim hatırlayamadım. Eskişehir'deyken ev müsaitti ve kalabalık hamsi günlerimiz olurdu ailece, yakın dostlarla, bollll mezeli. Şimdi alt komşumuz arada bir yapıyor balkonunda ama biz pek hoş karşılamıyoruz dip dibe balkonlardan tüm koku her yere yayılıyor! Cumartesi akşamı Side' de salaş bir balıkçı keşfettik. Zaten hamsi böyle salaş yerlerde lezzetli olur şaşırmamak lazım!

Eşim, ben ve bir arkadaşımız birer porsiyon söyledik ve beklemeye başladık. Gelen salatanın lezzeti bize müjdeyi verdi zaten! Sonra bu gördüğünüz 3 kişilik hamsilerimiz geldi. ilk lokmalarımızı daha yutmamıştık ki eşim 2 porsiyon daha söyleyelim çerez gibi yenir bu dedi:) Evet biz 3 kişi 5 porsiyon hamsiyi afiyetle yedik! Böyle zamanlarda erkeklerle aynı miktarda yediğimde kendimden utanıyorum!


Side mezarlığının karşısında Olgun Balıkçılık, ister ekmek arası ister porsiyon, sadece hamsi de değil pekçok balık türü var... Fiyatlar da oldukça uygundu. Biz çok sevdik sık sık gitmeye karar verdik:))

Herkese afiyet olsun;)


27 yorum:

  1. Eskişehir yine buz gibi, dışarı çıkasım gelmiyo şu an:))) doğma büyüme Eskişehirliyim ama sıcak yere gidince buraya dair tek özlemediğim şey soğuğu oluyo, acaba başka şehire taşınsam soğuğunu bile özlermiyim:))) sofra çok güzel olmuş buarada

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eskişehir'in kalorifer sıcağını özledim:)) özlersin ya alışmışız biz kat kat giyinip dışarı çıkmaya burda hala hırka-tişört falan ben özledim yani:) teşekkürler;)

      Sil
  2. ellerine sağlık canım maşallah sana :) hepsi leziz ve nefis görünüyor :) havuç şeklinde patateslerden ve uğur böceklerinden ben de Sevgili Gelinyolu'nda görüp yapmıştım herkesten tam not almıştım :) Afiyet şeker olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler canım, havuçlardan ben de çok yaptım hem pratik hem değişik:)) ne olduğunu ilk etapta anlayamıyorlar;)

      Sil
  3. eline sağlık canım çooook lezzetli görünüyor her şey :) hamsi de çok fena karnımı acıktırdı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler, senden ilham alan çokmuş bak;)

      Sil
  4. Bilmiyorum neden seni çok sevdim :)
    Blogunu baştan sona okuduğum nadir kişilerdensin, evlilik telaşelerin, yeni evin hep benden birer parça gibi:) Uğur böceği yapımını bende bir kenara kaydetmiştim yapmak için, babam balık tava yaptı geçen ve ben sözlümden çok yedim evet doğru :) bu postu da okuyunca bu benim evlenmiş halim mi yaa dedim :) Mutlu günleeerrr:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yorumun beni çok mutlu etti, güzel sözlerin için çok teşşekkür ederim.
      ben aslında o kadar telaşenin içinde çok da paylaşamadım, evlendikten sonra da koşturmaca daha da artıyor, fırsat buldukça yazmaya çalışıyorum. herşey gönlünce olsun, mutluluklar;)

      Sil
  5. Ankara buz buuuuz,yüzü kesen havası var ya hani öyle onun için keyfini çıkar oranın :) Bir de o havuç gibi görünen börek mi ne o nasıl lezzetli duruyor!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elimizdekinin kıymetini bilemiyoruz işte soğuk özlenir mi hiç:D börek değil tatlım, aperatif dersek daha doğru olur. Haşlanmış patetese tereyağı-salça-toz kırmızı biber ilave edilerek yapılıyor, havuç şekli veriliyor;)

      Sil
  6. canım masan harika görünüyor ellerine sağlık uğurböcekleri gibi havuçlarda çok güzeller ...dün aşırıya kaçarak yediğim balıklardan sonra bidaha balık yemem kolay kolay diyordum ama fotoğrafları görünce sözümü unuttuğumu farkettim :)))...sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler sevindim beğendiğinize:) balığa bayılmam ama hamsi başka o balık değil:D

      Sil
  7. eskişehirin özlemediğim tek şeyi soğuğu yani net... havasını kalabak suyunu anneiğimi adaları porsuğu doktorları kısacası herşeyini özlüyorum ama soğuğu mu hayır :DD neyse şekerim valla bravo döktürmüşsünüz ağzım sulandı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benimki de laf yıllarca ağlamadık sanki soğuktan, sıcağı bulmuşum bunuyorum:D arada bir yapıyoruz işte misafirden misafire:)))

      Sil
  8. Haftasonu sende de bir misafir telaşı varmış meğerse :)
    Ellerine sağlık, hepsi çok güzel görünüyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vaktim olsa yapar yapar çağırırım ama işte arada bir:) teşekkürler Didemcim;)

      Sil
  9. Of demek istiyorum muhteşem elllerine saglık canım Ankara soğuk ama ıkı gündür güneş gördük;)

    YanıtlaSil
  10. canım ellerine sağlık harika bir sofra.un kurabiyesinin tarifini paylaş unutma .bu arada ben de bursayı özledim soğuğunu bile :)) bu arada imirde hangi semttesin ?

    YanıtlaSil
  11. Tesekkurler emelcim tarif icin anne eli gibi' nin bloguna yonlendirmistim baglanti vererek ordan bakabilirsin;) ben izmirde degilim canim antalyadayim...

    YanıtlaSil
  12. :)) afedersin.aklımda izmir kalmış niyeyse ben her paylaşımını izmiri düşünerek okuyorum :)))tarifini alıcam bakalım benim kurabiyem de güzel olacak mı?ben de 5 aylık evliyim iş arkadaşlarımı ağırlayacağım bir an önce bu konuda çalışmalar yapmam lazım...

    YanıtlaSil
  13. allahııım rejime daha dün başladım nasıl güzel masalarrrr harikaaa !! ve antalya <3 evlenip heralde oraya yerleşcem :))) sevgilim oralı bu sene son sınıfız hayırlısı artık kısmet :)))))

    YanıtlaSil
  14. vaavvvvvv süpersin prensesim,uç uç böcüklerine bayıldım ama havuç olayı süpermiş.tabiki benim fareli kesik kol yada çıkmışgöz,kulak ve parmaklı pastamın yerini tutamaz demi:))

    YanıtlaSil
  15. tam bir ziyafet sofrası!! ellerine sağlık uğur böcekleri de fazlasıyla şirin ;))

    YanıtlaSil
  16. allahııııımmm şu balıklara baaakk!!! ay böyle girmek istemezdim ama resimlerden pek bi etkilendim:)ben de geldim ...sevgilerimle..instagramda da bulmak isterim seni..sevgiler

    YanıtlaSil
  17. ohhh ohhh balık ziyafeti bayılırım balığa:)

    YanıtlaSil
  18. ne guzel bir sofra.sabah sabah resmen agzimin suyu akti.sevgiler .

    YanıtlaSil
  19. ne güzellll bayildim :) süper bir sofra Blogunu cok sevdim bende bloguma beklerim sevgiler :)

    http://prensesin-masali.blogspot.com/

    YanıtlaSil

değerli yorumunuz için teşekkürler:))