21 Aralık 2012 Cuma

gül (madalyon) hastalığı / pityriasis rosea

Hiç duymamış olmanız gayet normal...Geçen yıl şubat ayı ortalarında öğrendim ben de başıma gelince. Bildiklerimi paylaşmak istedim sizin de başınıza gelirse korkmayın önleminizi alın diye;)

Göbek deliğimin üzerinde 50 kuruş büyüklüğünde, çok hafif kaşınan, etrafı kırmızı bir halkayla çevrili leke olarak başladı diyebilirim. Mantar zannettim ilk önce, mantar kremleri sürdüm, o dönemde kese de yaptım lif de sürdüm... Uzunca bir zaman orda olduğu yetmezmiş gibi birden heryerime dağıldı, etrafına, omuzlarıma, boynuma, sırtıma, bacaklarımın üst kısmına...Hemen doktora koştum tabi. İlk gördüğünde ne iş yapıyorsun diye sordu. Ben jeoloji mühendisiyim ya büroda yada sahada çalışıyorum. Sanırım strese bağlı olabileceğini düşünerek bunu sordu...Stresli bir işim yoktu ama evlilik hazırlığı yapıyordum:) Vücuduna kese yada lif sürdün mü dedi. Sürdüm dedim. Sürmesen bu kadar yayılmazdı dedi. İşte bu yüzden bilin diye yazıyorum. Başınıza gelirse asla sert birşey değdirmeyin, ovmayın, kaşımayın! Çok kısa bir muayeneden sonra "gül hastalığı" dedi. Tam olarak sebebi bilinmiyor, bulaşıcı değil, bazı virüslerin sebep olabileceği düşünülüyor ancak kesin bir dayanağı yok dedi. Bazı dönemler bu şikayetle gelen hasta sayısı artıyormuş. Benimki kaşıntılı değildi ancak çok kaşıntısı olanlar da oluyormuş. Yüzde çıkan türü de varmış ancak seninki yüzüne sıçramaz dedi. Korkulacak birşey değilmiş, 3-4 aya kadar iyileşir dediğinde ama benim düğünüm var 4 ay sonra dedim. Stres yapma, kafana sakın takma verdiklerim iyi gelir dedi doktor. 1 özel karışım krem, 1 adet kortizonlu bir iğne (antienflamatuar), 1 kutu da hap (antihistaminik) verdi. İlaç isimlerini yazmıyorum kimse kafasına göre almasın, konusunda uzman bir doktor 5 dakikada teşhis koyabiliyor. Dediği gibi hepsini kullandım, zaten iğne yayılmayı hemen önlüyor ve etkisini çabuk gösteriyor lekeler silinmeye başlıyor. 2 ay kadar bir süre içinde hepsi silindi. İzleri kalmıyor. Kortizon da hiç kilo yapmadı hatta düğünden önce 45 kg'dım. Başınıza gelirse sakın korkmayın, üzülmeyin. Ancak tedavi süresince yada hastalık izleri hala üzerinizdeyse sadece ılık suyla duş almanız gerekiyor asla lif yok!

Tekrarlar mı diye sorduğumda hemen hemen herkes hayatında 1 defa geçirir demişti şaşırmıştım hiç kimseden duymadım daha önce. Tekrarlama ihtimali düşük ama olabilir demişti ve sanırım tekrarladı...

Yaklaşık 20 gündür kolumun üst kısmında bu leke var. Aşı izimi ölçek olarak kullanabilirsiniz:) Ancak bildiğimden yayılma riskine karşı kese yada lif sürmedim. Karışım kremim eskişehirde evde olduğundan onu da süremedim belki iyi gelirdi ama önemsemedim nasılsa geçer diye, nasılsa kış çok göz önünde değil...

Ben ilk duyduğumda çok araştırdım internetten, belki biri de beni okur, üzülmeyin geçiyor hiç leke kalmıyor, tekrarlasa da geçer o da dert değil Allah başka dert vermesin;)

31 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. ben zeynep taze aynı hastalık maalesef nisan ayında benide buldu sizin şuan nası hep devam eden bir hastalıkmış benim 3.ayına gircek sizce ne yapabilirim

      Sil
  2. çok geçmiş olsun cnm, ben de hiç duymamıştım! umarım hızlı bir şekilde geçer ama leke kalmaması çok iyi birşey. Daha kötülerinden korusun Allah! Plaj sezonuna kadar iyi olursun nasılsa:)))
    öpüldün!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bi de gunes sevmiyormus bu hastalik Allahtan bende kis aylarinda cikiyor:))

      Sil
  3. çok geçmiş olsun canım ben de daha önce duymamıştım bilgilendirdiğin iyi oldu bizi de. kaşımak yok, kese yok, ılık duş ve doktor tamamdır:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aman cikmasin da canim ogrenmeseniz de olur valla:)

      Sil
  4. Benimde yüzümde minik minik kırmızı lekeler vardı.Güneşe çıkınca inanılmaz belirginleşiyordu,yüzümde şişme ,kaşıntı gibi belirtiler oluyordu.İlk gittiğim doktor bana da gül hastalığı dedi ,antihistaminik krem ve hap verdi ama ben pinpirikliyim ya başka bir cildiyeciye daha göründüm ilaçları kullandırmadı bana sadece güneş kremi verdi.Kırmızı lekelerde dediğin gibi kendi kendine geçti gitti:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yuzde cikan turu de varmis canim umarim kurtuluruz bir daha olmasin:(

      Sil
    2. Bu hastalık bendede var 3.ayına gircek ne yapmam gerekiyor gerçekten moral bozucu sizin şu durummda nası iyileşti mi?

      Sil
  5. Geçmiş olsun canım.
    Bi arkadaşta da stresten sıkıntıdançıkmıştı ondan duymuştum ben de..
    Dikkat et.. Allah daha kötüsünü vermesin dediğin gibi :)

    YanıtlaSil
  6. çok çok geçmiş olsun canım,bende bir dönem cildiye kapılaırını aşındırdım ama bende küçük çaplı vitiligo başlangıcı var:( malesef kalıcı.cilt hastalıkları çok önemli ama çok da kafaya takmamak gerek,doktor bir arkadaşım'' cildiyede bazı hastalıklar vardır ne sürersen sür geçmez,bazıları vardır ne sürersen sür geçer demişti'' :)) çok şaşırmıştım öyle oluyo bazen gerçekten,çoğu durum psikolojiye bağlı ve hiç korkmamak gerek,inş.bir daha tekrarlamaz:))

    YanıtlaSil
  7. çok geçmiş olsun canım bu konuda bilgilendirmen çok iyi oldu inşallah aynı şekilde çabucak geçer ve bir daha tekrar etmez. Bende de zona vardı yine karın bölgesinde o yanık gibi yayılıyor ve asla üzerine bir şey değdiremiyorsun müthiş bir yanma ve kaşınma durumu oluyor sinir ucu iltihaplanması olarak geçiyormuş o da stresli dönemlerde çıkıyormuş ben de krem ve hap kullandım geçti bir süre sonra Allahtan bir daha tekrar etmedi. Sağlık herşeyin başı sana şimdiden çok sağlıklı ve mutlu bir yıl diliyorum sevdiklerinle birlikte :)

    YanıtlaSil
  8. gecmis olsun!
    aynisi benim de basima tam dusugnden once geldi.
    demek ki dugun stresi tetikliyor olabilir hakikaten :)
    boynumda kucuk bir lekeydi ama dugune sadece 3 -4 hafta oldugundan kosarak gitmistim doktora. Bir kremle gecmisti neyse ki.
    En guzeli bulasici olmamasi ve iz kalmamasi gercekten.
    Cok gecmis olsun dilerim bu da hemen gecer.

    YanıtlaSil
  9. aaaaa tatlım çok geçmiş olsun evet ya benim bildiğim her 3 kişiden 2snde var öpüyorum senii

    YanıtlaSil
  10. Çok geçmiş olsun. Bu cilt hastalıklarından ne çok çektim hala da çekiyorum. bi kere bulaştımı bi daha da gitmiyo. İnşallah bahsettiğin hastalık tekrarlamamıştır da bir an önce geçer. Tekrar çok geçmiş olsun..

    YanıtlaSil
  11. sevgili arkadaşlar bende 16 aralık 2012 sabahı uyandığımda sırtımda ki sivilceleri eşime gösterdim.akşam üstü sivicelere baktı bir ikisi ni sıktı.ertesi sabah bacak bölgemde kalça kısmımda kırmızı sivilceler çıktığını koltuk altlarımda çıktığını gördüm.önemsemedim aleji olduğumu varsaydım.1 hafta kadar sıkıntım olmadı ama yavaş yavaş kaşınmaya başladı.erkeklerde nadir olurmuş bu rahatsızlık.pazar akşamı devlet hastanesi acil bölümüne gittim.uzman doktor mantar dedi. ve krem ilaç ve antibiyotik verdi.kremi 2 gün sürdüm ilaçları kullandım ama vücudümda yayılmaya başladı doğal olarak kaşınmaya başladım hem de öyle böyle değil.yara olucak vaziyete geldi. ertesi gün cildiye doktoruna gittim kan testi yaptırdım ve vücuduma baktığında rosea hastalığı dedi.korkulacak bi şey yok dedi.2-3 haftada geçer dedi. krem ve ilaç verdi.gönderdi.ben doktora bir haftadır bu vaziyetteyim dedim acil servisde ki doktor mantar dedi dedim.bana hep karıştırılabileceğini iletti.tekrarladı 3 haftada geçer dedi.bu rahatsızlık erkeklerde çok nadir görülür dedi milyonda bir dedi.bende kara kara düşündüm moralim bozuk bi şekilde reçeteyi aldım kullanmaya başladım. ilk 4-5 gün iyi geldi gibi oldu koltuk altlarım söndü.lakin vücudumun diğer bölgelerine yayılmaya başladı.23 aralık 2012 tarihinden beri ilaç da kullanıyorum krem de faydası varmı derseniz bilemiyorum yayılıyor psikolojim çok bozuldu.şimdi bugün el bileklerim ve parmaklarıma sıçradı göğüs bölgeme ve bacak arkalarıma. 2 gün sonraya randevu aldım tekrar gideceğim doktora.lif kese sıcak su ve yünlü kıyafetlerden uzak dur demişti doktor durdum hayatında olmasın dedi hayatımdan çıkarttım.ama nafile.internet takip ediyorum yazılanları resimleri şüphe ile bakıyorum acaba geçmiyecekmi diye.eğer doktor izin verirse tıp fakültesine gideceğim.internetteki araştırmamda ve yaşlı insanlarla konuşmamda kurdeşen e de benzetenler var çok benziyor rosea gül hastalığınada.aklım almaz oldu stres düşünce bunalma vs.gibi durumları şu an yaşıyorum ve bu hastalık moralimi bozuyor geceleri uyuyamaz oldum kaşıntıdan soğuk yerde durduğumda yada losyon kullandığımda rahatlıyorum.nasip olursa doktorumla randevumdan sonra sıkıntılı bir durum olursa yine buradan yazacağım.doktorum ban herhangi bir yiyecek içecek yasaklamadı.ama okuyorum bazı yerlerde kahve kola çay baharatlı yiyecekler tüketilmemesi öneriliyor bilgisi olan varsa lütfen yazsın.herkese geçmiş olsun allah yanımızda olsun
































    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba adsız, geçmiş olsun umarım biran önce iyileşirsin. Eğer gül hastalığı olduğundan eminsen gerçekten moralini bozmaya değmez, iyileşmesi biraz uzun sürüyor ama sonunda hiçbir iz kalmıyor. sen şuan iyileşme sürecindeysen sonuçta bu sürenin ne kadar süreceğini tahmin edemiyorsun ve ilaçların faydalı olmadığını düşünüyorsun...Doktorunla tekrar görüş tabiki, bana 1 tane kortizonlu iğne vermişti o tüm yayılmayı önledi ve lekeleri gözle görülür şekilde söndürdü. Özel bir hastanenin dermatoloğuna gitmiştim ve çok güvendim. Ancak bu işlerin özel yada devlet hastanesi olmasıyla herzaman doğru orantılı olmadığını düşünüyorum. Doktorun tecrübesi en önemlisi! Umarım sen de en kısa sürede iyileşirsin, tekrar geçmiş olsun...

      Sil
  12. çok geçmiş olsun aynı problem biz evlilik hazırlıkları yaparken eşimde de olmuştu:)iz falan kalmıyor stres yapamayın:)sevgiler omurinandi.blogspot.com

    YanıtlaSil
  13. geçmiş olsun !
    bu hastalık benimde başıma geçen yıl ünversite
    sınavına girerken aşırı stresten gelmişti
    umarım hemen geçer ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. geçiyormu gerçekten bir cevap yazarsan sevinirim

      Sil
  14. merhaba sizin bu yazını okuduğumda bu hastalığı hiç duymadığım için şaşırmıştım fakat vücudum sağolsun beni çok merakta bırakmadı ve okuduktan yaklaşık 1 hafta sonra aynı hastalık bende de çıktı sanırım vücudum kıskandı:)Şaka bir yana ortalama 5 haftadır bu hastalıkla uğraşıyorum doktora gittim bana özel karışım losyon,bir ilaç ve yedi adet iğne verdi.Şu anda iğneler bitti losyonu da düzenli olarak kullanıyorum.Fakat azalması gerekirken iyice artmaya başladı şu anda çoğalmaya devam ediyorlar ve benim elimden bir şey gelmiyor üstelik benimkiler çok kaşıntılı öyle böyle değil yani:)Mümkün olduğunca kaşımamaya gayret ediyorum ama ne mümkün.Paylaşmak istedim belki birkaç tavsiyeniz olur bana:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı hastalık 3 aydır bendede var halada çıkıyor biri geçiyor biri çıkıyor sizin şuan ne durumda yardımcı olur yazarsanız sevinirim

      Sil
  15. oncelikle gecmis olsun benimde ayni yeni hayatin anlattigi belirtiler var resimdeki gibi sirtimda gogusumde ve bacaklarimda aile doktoruna gittim hap ve karisim krem verdi ama hic bir fayda etmedi eger 1 hafta sonra gecmezse cildiyeye gorun dedi ama hala yayilmaya devam ediyor

    YanıtlaSil
  16. Bendede var kolumda, sırtımda, boynumda,yüzümde. Doktor eğer üzerinde durmazsanız burnunuz yüzünüz büyür dedi. Kılcal damarı şişiren deriyi kabartan bir hastalık bu gül hastalığı. Ayrıca geçiçi değil. Ömür boyu dönem dönem bücudunuzda göreceksiniz dedi doktor. Bana Dua edin, dua edelim. RABBİM HEPİMİZE ŞİFA VERSİN AMİN.

    YanıtlaSil
  17. Herkese Allah şifalar versin.gül hastalığının nedenleri tam olarak bilinmiyor.kimileri çamaşırı yıkadığında çok deterjan atıyorsun.ya da stresten diyorlar.ya da çamaşırı soğuk suyla yıkadığında mikroplar tam ölmüyor,stresten dolayı vucudunun içinde bir takım zehir mi salgılanıyor ne adını pek bilmiyorum,kusura bakmayın... gibi gibi.Ama öğrendiğim kadarıyla harnup(keçiboynuzu),turp,kırmızı pancar(haşlayarak) ve havuç un iyi geldiği bir de elma var(antioksadan).3 öğün olarak her öğünde harnupu(keçiboynuzunu) 2 kaşık,kırmızı pancar,turp ve havuç u hepsinden birer tane doğrayın ve yiyin(kırmızı pancarı haşladıktan sonra doğrayın).tabii belirli aralıklarla da yiyebilirsiniz.size kalmış.Ama bunları yerken diğer yemekleri yemeye de dikkat edin.Baharat pek yemeyin.domates,biber ve bunlardan yapılan salça ve salçalı yemekleri de pek yemeyin.sıcak suyla duş almayın,ılık iyidir.yıkanırken bedeninize lif kullanmayın.Şampuan filan da çok kullanmayın.bedeniniz kaşındığında kaşımayın.tüylü elbiseler giymeyin.sakalınız varsa kesin(kaşıntıya sebep olabiliyor),belirli aralıklarla vücudunuzun kaşınan yerlerine soğuk su dökün,zaten su 2-3 dakikada kuruyacaktır.Allah yardımcınız olsun.

    YanıtlaSil
  18. merhabalar öncelikle bu hastalıkla mücadele eden herkese acil şifalar diliyorum çok geçmiş olsun.ben de şuan da bu hastalıkla mücadele ediyorum.yaklaşık olarak 8-9 mayıs tarihinden beri aynen anlatılan şekilde öncü bir leke ile yayılarak devam ediyor.bende ancak soğuk rüzgarlı yerlerde oturdugumda rahat edebiliyorum.günde 3-4 kez duş almak zorunda kalıyorum belki de daha fazla.yaklaşık olarak 5 dermatolog gezdim.en sonuncusu sağolsun gül hastalığı olduğunu keşfedebildi.kortizon iğneleri kortizonlu kremler farklı etken maddelere sahip antihistaminikler hatta hafif etkili antidepresan bile denedim bu bir ay içerisinde fakat hiçbiri kar etmedi,benim güllerim çok fazla kaşınıyor :) geceleri kaşınmaktan uyuyamıyordum,taaki üç gün öncesine kadar..bu hastalıkla pençeleşen arkadaşlarıma da bir faydam dokunur belki diye bende denediklerimi yazmak istedim..öncelikle yukarıda arkadaşlarımın anlattığı durumlara cok dikkat edin gerçekten lif kese berbat hale getiriyor,benim durumum ilk etapta bilinemediği için lif yapmıştım üstelik derimi yüzercesine :( sonra zaten güller el ele verip gül bahçesi oldular :) sıcak içeçcekler de içmeyin arkadaşlar mümkünse bol buzlu kuşburnu çayı için ısırgan için :) iyi geliyor.sonra menengiç ya da halk arasında çitlenbik çitlık falan da denir bundan günde bir avuc kadar kuru üzümle beraber ara ara aklınıza geldikçe yiyin gari :) kolonya bol kimyasallı kozmetik losyon krem vb kullanmayın hatta bebek losyonları bile çok etkiliyor denedim daha da kaşındırdı :( ve ben envai çeşit kortizonlu şunlu bunlu krem denedim fayda görmedim..ancak şu son üç gündür aynısafa çiçeği yağı kullanıyorum :) ve 3 gündür rahat uyku uyuyabiliyorum artık :) bir yemek kaşığı zeytin yağının içine 33 damla aynısafa çiçeği yağı damlatın güzelce karıştırın ve hafif masaj yaparak döküntülü bölgelerinize sürün.ilk etapta birazcık karıncalanma kaşınma yapıyor ama sonra çok rahatlatıyor..aynısafa çiçeği hakkında araştırma yaparsanız zaten bu tip cilt sorunlarına iyi geldğine dair makaleler bulabilirsiniz.ben hastalığımda bugün tam 1 ayı bitirdim ve son üç gündür bu karışımla biraz olsun rahata erdim çok şükür.umarım başka dostlarda şifa bulur.ve son olarak sakın sinirlenmeyin,saki olun.sinirlendiğiniz vakit sanki o bölgelerden bir zehir yayılıyor ve deli gibi kaşınıp yanmaya başlıyor..o yüzden sakin sakin oturalım :)

    herkese acil şifalar dilerim

    Merve :)

    YanıtlaSil
  19. BÖLÜM2-doktora gittiğimde hemen birkaç doktor başıma toplantı ve tanı olarak Pitriasis Rosea ile beraber cilt kuruluğu dedi. hafif bir losyon kaşıntıyı önlemek adına hap ve cildi nemli tutmak için su bazlı yağ emülsüyonlu bir krem yazdı. bunu ismini verebilirim Excipial Lipo(eczacıbaşı) yada muadili excipial Lipo(Orva) günde iki kez nemlendirici kullanmamı söyledi. endişelenecek birşey olmadığını ve kendiliğinden geçecegini:) çok mutlu olmuştum. İlaçlarımı kullanıyordum tabi bir önceki tedavinin bastırdığı tüm güllerim açmıştı:) ben şoktaydım,üzgündüm. sırtım, belim, gögsüm, kollarımda bir kaçtane ve bacagımda birkaç tane. gerçekten ağaçtım ve çiçeklerim vardı:) gülümsüyorum ama zordu. 2 hafta sonra giitiğimde ise artıktüm lezyonlarım görülebilir seviyedeydi. hoca beni gördüğünde sen biraz bekle dedi. asistanlar ve uzman asistanlar emin olamadığı hastalar için Profesörü çağırırlar:(. uzman asistana gitti Pitriasis rosea konusunda hem fikirdiler fakat kafaları karışmıştı. ve sırtımı gördüğünde nasıl oldu bu diyordu bana. bende ona soruyordum ne oldu diye. lezyonların birinden jilet ile kazıma yoluyla örnek alıp hemen baktı. bu sedef yada mantar için testmiş ve negatif çıkmıştı. bir süre sonra profesör çağırdı inceledi meraklanma Pitriasis Rosea dedi. vucudumdan seçtiği bölgeden parça alınıp yinede teste yollamak istedi .işte Tıp Fakulteleri:( emin olmak istiyorlrdı aynı zamanda eger sedef çıkarsa diye yada rosea nın yayılmasını önlemek amaçlı UVB kabininde tedavi haftada 3 gün ile başlatilmasını söyledi. 3 dikişli bir biopsi ve 15 gün sonra alınacak pataloji sonucu ile başbaşaydık. sonuç Pitriasis Rosea olarak çıktı artık emindik ve tedavi devam edecekti. PUVA-UVB tedavisi olumluydu. öncesinde bayagı bir araştırmıştım zararları yan etkileri ve başlamaya karar vermiştik. kortizonlu ignede ve kortizonlu ilaçtan iyi olduğunu defalarca söyleyen doktoruma güvenerek başladık. ve yayılmayı önledik. gögsüm ve sırtıkda sadece kahverengi lekelerim var. kesin teşhis sonrası PUVA ışın tedavisini durdurlalımmı diye düşündüler fakat işe yaradığı için haftada iki ve düşün dakikalarda devam ediyorum.9 defa girdim şu ana kadar. ara veriyorum beyaz tenliyim ve hafif yanıklarda 1 hafta dinleniyorum. vucudumu sürekli nemli tutuyorum. bebek şampuanaı duş alıyourm ve soğuga yakın su ile:( Bepanten krem ve excipial Lipo vazgeçilmezim oldu:) tedavim hala sürüyor. en azından sükrediyorum şu an kısa kollu tişörtlerimi giyebiliryorum.
    Bu arada Tıp Fakultesi viral enfeksiyonlardan kaynaklı olduğunu söyledi. ben bu kış hemen hemen her ay faranjit ve üst solunum yolu ile ugraştım ve sürekli ilaç kullandı. ayrıca bagışıklık sistemin tamamen zayıflamıştı. yani nedeninide bulmuşlardı.
    Birde bu lezyonlar tam bitti derken küçücük bir sivilce yada uçuk gibi aynı yerde bir nokta kalıyor ve yinelyoır. 3 defa yineledikten sonra kayboluyorlar şimdi vucudumdaki diğerlerininde böyle kaybolması gerekli:)
    onlar çok destek oluyorlar. endişelenme iyi olacak, ilaçsız bile geçer sadece yayılmasın istiyoruz diyorşar ve kortizon yüklemediler.
    bilmiyorum hepimize acil şifalar diliyorum. umarım yararlı olur yaşadıklarımı paylaşmak istedim sizlerle.
    acil şifa dileklerimle

    YanıtlaSil
  20. Bölüm 1-Merhabalar,
    öncelikle bu ve benzer dermatolojik problemleri yaşayanlara geçmiş olsun diyorum ve saburlar diliyorum. bende yaklaşık 2 ay önce Pitriasis Rosea(halk dilinde Gül(Madalyon Hastalığı) teşhisi aldım:) hatta eşime takılıyoruz sen gül almıyorsun bana bende güller açtı:) espri bir yana üzücü bir süreçten geçiyorum. ve umarım sizlere faydalı olabilir diye yazmak istedim.
    Hastalığın başlangıbı Ocak 2014 ilk hafta ve hala vucudumda lezyonlar var ve biraz agır geçiriyorum.
    ilk farkettiğimde küçük sivilceler gibiydi ve geçecegini düşündüm. vucudum allerjik bir yapıya sahip farkeder farketmez kimyasal ürün içeren sabun bazlı ürünleri kullnamayı bıraktım. yani duş jelleri,sabunlar, vucut kremleri. sonrasında hemen uzan bir dermotoloji(cildiye)uzmanına başvurdum . öncelikle dermatit tanısı koydu. 2 ay boyunca ilaçlar kullandım. Kaşıntım yoktu fakat kaşıntı içinde hepinizin kullandığı ilaçlardan içtim. burada ilaç ismi yazmak istemiyorum. doktorunuz sizleri yönlendirecektir. kortizonlu bir krem ve hiçbir işe yaramadı aslına bakarsanız kortizonlu krem kullandıktan sonra 3 gün sabah akşam hiçbirşey kalmıyordu fakat 5 gün sonra tekrarlıyordu.Aynı doktora 4 defa gittim sürekli tanıları değişti en son Numunler egzama(Diskoid egzama) demişti.ve başlıyordum harıl harıl araştırmaya.sonrasında yaşadığım şehirdeki üniversitenin Tıp Fakultesine gittim ve asıl süreç burada başladı. Tıp fakultesine gitmeden önce 5 gün hiç krem kullanmadım ve 3 aydır görmedigim şekilde büyüdü kızarıklar:(( artık bahar mevsimindeydik ve benim kollarımı kapatmam gerekiyordu çünkü herkes soruyordu:(

    YanıtlaSil
  21. merhaba öncelıkle herkese gecmıs olsun dılıyorum...bu hastalıgın ne oldunu gercekten daha once hiç duymamıştım.ancak bır gun bacagımda belırleyen kocaman bır leke gordum genıs ve kırmızı buyuktu baya sonra herhalde dedım yaptım agda ve makınalardan mıkrop aldım dıye dusundum kremler surdum sureklı yıkandım ve tabıkı kese yaptım bol bol ..ve bır hafta gecmeden vucudumun her yerıne dagıldı cok mutsuzum benım ıcın vucudum cok onem verdıgım bır yerdı tıtız bırıyım..ve suan tam 4 ahfta oldu hala lekeler yayılıyo doktorum bırsey kullanmıcaksın dedı ancak sadece bır hap alıyorum..gecmedı ve yayılıyo koltuk altlarıma kadar yayıldı..napıcamı bılemıyorum.leke kalıcakmı dıye sureklı dusunuyorum..cok kasınıyorum bırde.bana yardımcı olun arkadaslar gecıcekmı bu hastalık bır daha bır uzmana gıdeyımmı..gıttım doktorum bu hastalıgın surecı tam bır ay deıstı ama bır ay doldu hala gecmıyo :((

    YanıtlaSil
  22. Bunu yaşayıp, bizimle paylaşanlardan Allah razı olsun.

    YanıtlaSil

değerli yorumunuz için teşekkürler:))