21 Ağustos 2013 Çarşamba

İndirimde Aramıza Katılanlar

Eskişehir' de Espark yapıldıktan sonra biz Esk.lilerin alışveriş anlayışı değişti. Ankara' ya gittiğimizde meşhur Bahçeli Mango outleti ayıla bayıla gezdiğimiz günlerden sonra Mango Esk.e gelmişti büyük olay tabi...Onunla birlikte Zara, Stradivarious, Bershka, Pull&Bear ve birçok Esk.te olmayan marka/mağaza...İnditex Grubunun indirimlerinden sonra da benim alışveriş anlayışım değişti. Sezondan alışveriş yapamaz oldum:) İhtiyaçlar yada çok çok beğendiklerim haricinde pek birşey almam iştahımı indirimlere saklarım:) Şimdi Esk.te değilim ama sevdiğim mağazalara ulaşabiliyorum hepsi burda da var ...

Temmuz ayında heryerde indirime rastlamak mümkündü. Ben de dolaşırken bu 2 ayakkabıyı dolabıma ekledim.


Babetler Koton'dan, dolgu topuklu olanlar ise Bershka...Bu 2 ayakkabıyı giydim mi derseniz tabi ki hiç vakit kaybetmedim. Aldığımı bekletmeyi hiç sevmem:))


Babetler fiyatından beklemediğim kadar rahatlar! Üzerimdeki şimdiye kadar hiç bu kadar renkli giymediğim bluz ise yine Koton'dan bedavadan az pahalı olması sebebiyle alındı "bi deneyeyim bakalım renkli renkli giyerim belki" dedim ve sevdim!

Dolgu topukları ise Haziran ayından doğumgünümde zevkli görümcemin hediyesi olan gömleğim ve yine indirimde Mango'dan aldığım bilekte biten narçiçeği pantolonumla giydim...


 Son günlerimin en mantıklı alışverişi en güzel icadı ise şu cüzdan-çanta:)) Forewer New'den aldığım bu cüzdanın içerisine kartlarınızı, paranızı ve telefonunuzu koyup bileğinize asarak markete, pazara, komşuya çaya, oraya buraya gidebilirsiniz:)) Çok rahat, tavsiye ederim!


Bol indirimli, karlı alışverişli günler dilerim;)

15 Ağustos 2013 Perşembe

Bir Blogum Var Unutmadım!

Ramazanı ve kısa süren bayram tatilini geride bıraktık, yaz da bitti bitiyor... Eminim herkes kendini 9 günlük kurban bayramı tatiliyle avutmaya çalışıyor ;)

geride bıraktığımız ramazan ayında ne yapsak ne yesek günlerinden bir kaç kare özet geçeyim


 Bu çıtır tavukları mutlaka deneyin. KFC severlere aynı tadı bulacaklarınının garantisini veriyorum, hem de ev yapımı daha güvenilir...

- Galeta unu yada bayatlamış ufalanmış ekmek içleriyle 1 paket knorr çıtır pane harcını karıştırıyoruz.
-2 yumurtanın sarısını biraz tuz ekleyip çırpıyoruz
-Tavuk kanatlarını yada butlarını önce pane harcına, sonra yumurta sarısına, sonra tekrar pane harcına buluyoruz
-Bol kızgın yağda kızartıyoruz ve afiyetle çıtır çıtır yiyoruz...

Bir diğer ne yedik karesi ise Magnolia Puding,

Cook Shop'ta yemeyeni dövüyorlar desek yeridir, instagram da fotoları sık sık görmeye başlayınca denemek şart oldu:)


Ben tarifi  Giz'li Teras ' dan aldım. Merağımı afiyetle gidermiş oldum. Tabaktaki sunum alay konusu oldu tabi, misafirlerinize yapacaksanız kuplarda yapmak daha akıllıca;)

Evde süt olmayınca, mayaya da vakit olmayınca nasıl şipşak poğaça yapabiliriz? Tarif burda


Ben ilk denemem olunca yarım ölçü uyguladım tarifi yanlış hatırlamıyorsam ufak ufak (öyle severim) 22-23 adet poğaça oldu. Yani büyük yaparsanız daha az sayıda olabilir... 

çok ara vermeden neler yaptık, neler aldık kısmı için yine burda olacağım..:)

burası sıcak hem de nasıl mı?

 

Ağzım açık aldı görünce, resmen yamuldu canım mumum!



3 Temmuz 2013 Çarşamba

TEFAL' LE ciddi problemlerimiz var!!!

uzun uzun yazmak isterdim, içimi dökmek isterdim Tefal yettin artık ama diye, dua etsinler vaktim yok!



Çok büyük hayal kırıklığı yaşattın bana tefal! Güvenimi kaybettin, bugüne kadar ne kadar tavsiye ettiysem bundan sonra da bir o kadar şikayetimden heryerde bahsedeceğim!

23 Mayıs 2013 Perşembe

dondurmacılık oynayalım mı?

Isınan havalarla birlikte artan dondurma yeme isteği aklıma çok önemli bir şey getirdi! Benim dondurma kasem yoktu alırım alırım alıyorum tamam bu değil, bu değil bu da değil derken geçen yazı atlattım. Yazın hemen hemen her akşam yenilen, misafire en güzel ikramlardan olan, kimsenin kolay kolay hayır demeyeceği dondurma için hazırlığımı yapmalıydım. Tantitoni' nin online satış sitesine bir bakayım dedim...İşte yeni oyuncaklarım...


Dondurma kaselerinin içinden gözüme bunları kestirdim, bir de bunların külah şeklinde olanları vardı ama şuan satışta yok. Satışta olan külah şeklindekilerin de üzerinde bu "çikolata sosu akıyormuş" efekti yok ve  yaklaşık 2 katı fiyatı. Kaselerime karar verdim. Rengarenk dondurma kaşıklarını es geçemezdim...


Her ikisinin de adet fiyatı 6 TL, Tantitoni' de şuan 3 ürüne %33 indirim kampanyası var. 50 TL üstü alışverişlere de Fairy bulaşık deterjanı hediye:))

Yaşadığım yerde Paşabahçe yok, gittiğim yerlerde de hiç denk gelemedim, online satışı da yok, neyse ki Tantitoni de silikon kapaklardan yapmış da eksik kalmadım çok şükür:P


Ben pembesini daha açık renk diye düşünerek pembe sipariş vermiştim ama o açık renk olan pembenin adı sitede lilaymış meğer gelince anladım. Mavi olan eşime (!) erkek işi olanı yok mu dedi bu var dedim sonuçta mavi yani...pembe fiyonklu olan benim onsuz asla yatamadığım başucu suyum için, diğer cupcakeli pembe de benim o da büro için...


Öyle işte dün bu rengarenk kargom gelince mutlu oldum ben paylaşayım dedim:))

Hoşçakalın;)

18 Mayıs 2013 Cumartesi

bir düğün,bir ikea,bir kahvaltı

Üniversite yıllarının yediği içtiği ayrı gitmeyen, o yıllardan hatırlanan yaşanmışlığa dair ne varsa içinde hep birlikte olan,  beni konuk ev arkadaşı olarak haftanın en az 3 günü kabul eden, şimdi hepimiz apayrı şehirlerde de olsak aralarına hiçbir zaman en ufak mesafe girmeyen, en yakın 4 kız arkadaş arasında ilk evlenen bendim. Hiç beklemediğimiz şekilde ikinciliği Eliffer kaptı. Kendisi zaten bir içim sudur! Düğününde, gelinliğin içinde tarif edemeyeceğim kadar güzeldi, keşke yüzünü kapatmak zorunda kalmasaydım...

 

Düğün hepimizin biraraya gelmesi için çok iyi bir fırsat oldu, hepimiz Ankara'da toplandık.


Merak edenler olursa elbisem Miss İpekyol, çantam ve küpeler Forewer New. Ankara'da daha önce kuaföre gitmemiştim. Saçımı kuzenimin gittiği kuaförlerden biri olan, Atakule'nin karşısında Bora Işık kuaföre yaptırdım, makyajımı kendim yaptım. Ortadaki arkadaşımın elbisesi Mango, en sağdaki siyah elbise ise Roman'dan. Tabi gelini söylemeden olmaz onun da gelinliği Pronovias. Saç-makyaj ise Ankamall'de Vassago'da yapıldı. Pişti oluruz korkusuyla facebookta grup bile kurduk, herkes elbisesini gösterdi :))

Ertesi gün Ankara'ya gitmişken İkea'ya uğramadan olmazdı. Zaten ne zamandır zor tutuyordum kendimi nasılsa düğün için gidilecek o zaman yaparım alışveriş kargo ücreti ödemeye ne gerek var diye:))




Tüm planladıklarımı aldım ama eve gelince hiç birşey almamışım keşke biraz daha alsaymışım dedim. Bu durumu yaşayan bi tek ben değilimdir heralde??? O yüzden yetkililere sesleniyorum neden hala Antalya' da bir İKEA yok neden!

Ankara'dan sonra Eskişehir'e geçip sadece 1 gün de olsa ailemle görüşüp evimize geri döndük. Haftasonu da yeni aldığım ikea cicilerimi ve annemin diktiği yeni masaörtümü kullanmak için kahvaltıyı fırsat bildim.

Ben aslında o kadar da çok fotoğraf çekmiyorum :( Fotoğraf çekmemden sıkılmış bıkmış kocamın surat ifadesinin kusuruna bakmayın!
hoşçakalın;)

18 Nisan 2013 Perşembe

aramıza yeni katılanlar!

Bazen hiç olmadık birşey yüzünden kendinizi acayip şanslı hissettiğiniz zamanlar olmuştur. Sık sık ziyaret ettiğim Forever New'in outlet mağazasında her gidişimde bayıldığım ancak fiyatını yüksek bulduğum statement kolyeyi indirimin dibine vurmuş halde görünce ben de aynen öyle "çok şanslı" hissettim!


Gördükçe ayılıp bayılmakta haksız mıyım ama şunun güzelliğine bakın:))
Sezon fiyatı 59,95 tl iken 9,95 tl'ye inen bu kolyeyi tabiki anında kaptım. Hatta fiyatını görünce inanamadım. Bazen saflığım tutar şöyle ki askıdaki 4 kolyenin 3ünde fiyat etiketi 9,95 idi, en öndeki birinde indirim etiketi yoktu. Yanlışlık mı var acaba ben indirim etiketi olanı alayım diye arkadakilerden birini seçtim:)) eminim size de oluyordur acaba indirim yok mu, bir yanlışlık mı oldu diye tereddütte kaldığınız zamanlar...Neyse ki bir hata yokmuş benim oldu sonunda;)


Bu yüzük de boyutuna rağmen çok hoşuma gitti. onun da fiyatı 2,95 tl'ydi. Benden size tavsiye arada uğrayın;)

16 Nisan 2013 Salı

bi varmışım bi yokmuşum

Kaç gün olmuş yazmayalı, iyice boşladım buraları, ah instagram ah! biz tembelliği (!) değil ama pratikliği seven bir milletiz o yüzden ig bizim kolayımıza geliyor daha pratik, ondan yani buralara uğrayamamamız!

Günler geçti, günler geçerken eşlerden birinin bir yaşı daha geçti, nasıl mı...


İnşaat mühendisi eşim için baret şeklinde pastamız görümcemin hediyesiydi, baret şeklinde pasta yaptırmayı düşünüyorum dediğinde iyi ki beyaz olsun diye uyarmışım yoksa internette gördükleri gibi sarı yapacaklarmış:))

 

 evet Erdem 29 yaşında:) peçetelere tek kullanımlık peçete halkası yapımında kullandım. mavi-kırmızı-beyaz çizgili peçetelerin fotoğrafını çekmemişim!

Doğumgünü kamuflajı adı altında bol bol yedik içtik görüldüğü gibi;) Kirpi çikolata ve tahinli ruloyu ilk kez denedim, çok beğenildi, tavsiye ederim!


İkimiz de diledik gerçek olsun olur mu?

7 Mart 2013 Perşembe

aylar sonra "gelin mevlüdü"


Evlendikten sonra yapılan her yörede farklılıklar gösterebilen adetlerden biri sanırım... Bizim arayı bu kadar (8 ay kadar) açma sebebimiz ise şehirler arası mesafeler ve rahatsızlıklar. Geç olsun güç olmasın demişler, geçen hafta cuma günü mevlüdümüzü yaptık, rahatladık:)

Biraz kalabalık olacağı için stresim günler öncesinden başladı. Ne yapmalı, ne ikram etmeli, hazırlık, temizlik derken sivilcelerim yanardağlar gibi bir bir patladı...

Misafir sayımız 40-45 kişi kadardı. Çok şükür herkese oturacak yer ayarlayabildik:) Mevlüt okunduktan sonra kolonya (gül suyuna hiç tahammül edemiyorum:( ), ardından da lokum ve gelin temalı kurabiyelerimizi ikram ettik.Sayı fazla olup mutfak da açık mutfak olunca ikram olarak kıymalı ve peynirli pideyi uygun gördük. Yanında ayran devamında ise mis tereyağ kokulu baklava ve sonunda çayla ikramı tamamladık.

İşin içine azıcık süs püs katalım dedik, 45 tane peçeteye pratik peçete yüzüğü yapıverdik;)


Kolonya şişemizi süslemeden olmazdı, tüller her zamanki başroldeydi;)




Nişanda kullandığımız, yüzüklerimizi koyduğumuz annemin süslediği tepside kurabiyelerimizin bir kısmını ikram ettik.


Kurabiyeleri daha önce sizlerle paylaştığım Eskişehir'den Tambova Butik Kurabiye tasarladı. Bu kurabiyeler anne ve babamın jestiydi :))


Gelin mevlütlerinde bazı yerlerde gelinlik giyildiğini duydum, bizde öyle bir adet olmamasına tabiki sevindim:) Ne giydin derseniz o kadar kareden bir tane tek başıma çekilmiş fotoğrafım yok, bir poz ver diyen olmamış! Devasa iğne oyalı mevlüt örtüm hele tek bir kare de bile görünmemiş!:P O yüzden şu 2 fotoğrafla idare edin beni:))




Eteğim kıvrılmış düzeltmek aklıma bile gelmemiş uyaran da olmamış,  valla öyle çirkin durmuyordu normalde:D


İşte biz "gelin mevlüdünü" böylece atlatmış olduk darısı düşünenlerin başına:)) Topluca pek çok misafiri ağırlamış olmanın haklı gururunu ve hafifliğini yaşıyorum başınıza bir "evlilik" gelince beni anlarsınız;)







20 Şubat 2013 Çarşamba

!!yeni evli sorunsalı "yataklı kanepe"!!

Evlilik hazırlığında olan yada yeni evli birçok kişi de böyle bir sorun olduğuna eminim! Bizim salonumuz ve mutfağımız birlikte ve 40 metrekare kadar olduğundan, fazladan bir odamız olduğu halde başka bir oturma odası yapmaya gerek duymadık. Alan çok geniş ve ferah olduğundan sürekli olarak orayı kullanmak daha mantıklı geldi . Yalnız size bir tavsiye eğer Ege yada Akdeniz bölgesinde yaşayacaksınız yani ısınma ihtiyacınızı klimayla karşılayacaksınız klimaya verdiğiniz paraya acımayın. Eğer o büyük salonda ısınamasaydık küçük oda yolu görünebilirdi:) Küçük oda diye bahsettiğim oda biz hazırlık yaparken sadece tülü ve halısı alınmış bugüne dek kullanılmamış, çok da işlevi olmayan oturma odası sayılacak bir oda.


O zaman heralde birçok eşya için saatlerce,günlerce,haftalarca dolaşıp ve düşünüp durduğumuzdan bu odaya eşya almak pek zorumuza gitti "amaaann evlendikten sonra alırız nolucak yani" dedik işte öyle kaldı!



Küçük oda için koltuk yada kanepe arayışımız, tamamen yatılı misafire yatak ihtiyacını karşılamaya yönelikti. Yani kesinlikle açıldığında yatak olmalıydı...Önce köşe takımları daha dekoratif bulduğum için hep köşe aradım. Köşeler genelde açıldığında 2 kişi yatabiliyor ancak sonradan ayrı ayrı yatacak şekilde kanepe yada çekyat almak daha mantıklı geldi. Yazın gelecek misafirleri birlikte yatırmak zorunda bırakmak o sıcaklarda işkence olabilir diye düşündük...2li yataklı kanepeler var, çok yer kaplamıyor ancak açıldığında çok alçak oluyor, alçak yatak istemedim hem de yer problemimiz yoktu. 3'lü klasik yataklı kanepe yada halk arasında çekyat bizim işimizi görecek diye düşündük. Tabi düşünüyoruz da gidip bakmak kaç günümüzü alıyor saymadım kaldıkça kalıyor sakız gibi uzuyor böyle işler! Bu ay sonu evde bir de mevlüt okunacak o zamana yetişmesi lazım, birgün yolumuzun üstünde Enza'ya gittik, çekyatları beğendik, hesabımızı da uydu, aldık geldik...



Köşe içimde kaldı ya bi deneyelim bakalım nasılsa kolları yok, köşeymiş gibi koyalım,  bir süre böyle durur, kullanılacak olduğunda ayırırız dedik...

Sanırım Cosmo kanepe diye geçiyor isimleri. Çekyat şeklinde açılıyor, sandıklı modelleri de var. Ben sandıklıya gerek duymadım şimdilik ihtiyacımı karşılayacak kadar dolap ve baza mevcut, sandıklı olan modellerde biraz fiyat farkı var. bir de açıkçası dolap ne kadar fazla olursa evde o kadar da fazlalık oluyor gibi geliyor bana. yer yoksa bişeyleri atacaksın gözden çıkaracaksın ıvır zıvırla doldurmayacaksın falan tabi büyük ailelere sözüm yok çocuk olunca görürüm demeyin:)) Renk olarak bu oda için hep mor düşünmüştüm ancak bunların üretiminde öyle bir seçeneğim yoktu, gri de yoktu, o zaman griye en yakın renk vizonda karar kıldık. Kırmızı-bordo arası bir renk vardı o da güzeldi ama bazen renkli şeylere özenirim alınca da pişman olurum gözüme batar...


Kanepenin fiyatı 950 tl, kollu isterseniz sanırım 100 tl fark var, daha modern ve şık gördündüğü için kolsuz tercih ettim. Sandıklı isterseniz de 100 tl kadar fark vardı yanlış hatırlamıyorsam. Biraz pazarlıkla ikisine 1600 tl ödedik. Bizim gibi yataklı kanepe arayanlara fikir olsun;)

Kanepe almadan halı ve tül alınır dert etmeyin bir şekilde uyuyorlar:))

6 Şubat 2013 Çarşamba

Forewer Kiss/Öpücükle Aldır!

Azönce facebook'ta dolaşırken gördüm bu uygulamayı hemen yaptım:)) Hem eğlenin, hem şaşırtın, hem de %10 indirim kazanın;)



Forewer New' in Sevgililer Günü için hazırladığı bu "Forewer Kiss" uygulamasıyla ben sonuca ulaşacağımı hiç sanmıyorum ama elimde kazandığım bir %10'luk indirim var olmadı kendim alırım:) 


Sevgililer günü sizin için hediyesiz olmuyorsa öpün aldırın, bizim öyle bir ritüelimiz yok maksat muhabbet!

4 Şubat 2013 Pazartesi

En Şeker DIY

En şeker pek bir şeker 3 DIY paylaşayım sizlerle, ben de Pinterest' te karşılaştım kendileriyle. 

Yeni doğan ufacık bebelere hediye mi götüreceksiniz, hediye paketleri de hediye kadar önemli mi sizin için, nasıl paket yapsam, nasıl daha ilginç hale getirsem diye mi düşünüyorsunuz o zaman buraya bakın:))

Rengarenk çıtçıtlı bodylerin içine birer de çorap yada şapka vb.koyup sarıyoruz ve desenli cupların içerisine yerleştiriyoruz işte bu kadar! Desenli cupların böyle büyük boyunu bulamazsak hasır sepetler veya sizin aklınıza gelen başka şeyler de kullanılabilir;) Bunların meyveli pasta havluları vardı 2-3 yıl önce görmüştüm nette gezerken, onlara da ilk görüşte bayılmıştım ben! Havlu pastalarını sabun meyvelerle yada plastik meyvelerle süsleyerek ister banyo dekorasyonunuz da kullanabilirsiniz isterseniz de çok tatlı bir hediye olarak sevdiklerinizle paylaşabilirsiniz;)







Bir de keçe severlere fiyonk yapımı var. Çok cici bir fiyonk oluyor, taçlarda,broşlarda,kıyafette heryerde kullanılabilir;)


bol fotoğraflı bu post sizlere ilham versin;)

görseller internetten alıntıdır.