20 Şubat 2013 Çarşamba

!!yeni evli sorunsalı "yataklı kanepe"!!

Evlilik hazırlığında olan yada yeni evli birçok kişi de böyle bir sorun olduğuna eminim! Bizim salonumuz ve mutfağımız birlikte ve 40 metrekare kadar olduğundan, fazladan bir odamız olduğu halde başka bir oturma odası yapmaya gerek duymadık. Alan çok geniş ve ferah olduğundan sürekli olarak orayı kullanmak daha mantıklı geldi . Yalnız size bir tavsiye eğer Ege yada Akdeniz bölgesinde yaşayacaksınız yani ısınma ihtiyacınızı klimayla karşılayacaksınız klimaya verdiğiniz paraya acımayın. Eğer o büyük salonda ısınamasaydık küçük oda yolu görünebilirdi:) Küçük oda diye bahsettiğim oda biz hazırlık yaparken sadece tülü ve halısı alınmış bugüne dek kullanılmamış, çok da işlevi olmayan oturma odası sayılacak bir oda.


O zaman heralde birçok eşya için saatlerce,günlerce,haftalarca dolaşıp ve düşünüp durduğumuzdan bu odaya eşya almak pek zorumuza gitti "amaaann evlendikten sonra alırız nolucak yani" dedik işte öyle kaldı!



Küçük oda için koltuk yada kanepe arayışımız, tamamen yatılı misafire yatak ihtiyacını karşılamaya yönelikti. Yani kesinlikle açıldığında yatak olmalıydı...Önce köşe takımları daha dekoratif bulduğum için hep köşe aradım. Köşeler genelde açıldığında 2 kişi yatabiliyor ancak sonradan ayrı ayrı yatacak şekilde kanepe yada çekyat almak daha mantıklı geldi. Yazın gelecek misafirleri birlikte yatırmak zorunda bırakmak o sıcaklarda işkence olabilir diye düşündük...2li yataklı kanepeler var, çok yer kaplamıyor ancak açıldığında çok alçak oluyor, alçak yatak istemedim hem de yer problemimiz yoktu. 3'lü klasik yataklı kanepe yada halk arasında çekyat bizim işimizi görecek diye düşündük. Tabi düşünüyoruz da gidip bakmak kaç günümüzü alıyor saymadım kaldıkça kalıyor sakız gibi uzuyor böyle işler! Bu ay sonu evde bir de mevlüt okunacak o zamana yetişmesi lazım, birgün yolumuzun üstünde Enza'ya gittik, çekyatları beğendik, hesabımızı da uydu, aldık geldik...



Köşe içimde kaldı ya bi deneyelim bakalım nasılsa kolları yok, köşeymiş gibi koyalım,  bir süre böyle durur, kullanılacak olduğunda ayırırız dedik...

Sanırım Cosmo kanepe diye geçiyor isimleri. Çekyat şeklinde açılıyor, sandıklı modelleri de var. Ben sandıklıya gerek duymadım şimdilik ihtiyacımı karşılayacak kadar dolap ve baza mevcut, sandıklı olan modellerde biraz fiyat farkı var. bir de açıkçası dolap ne kadar fazla olursa evde o kadar da fazlalık oluyor gibi geliyor bana. yer yoksa bişeyleri atacaksın gözden çıkaracaksın ıvır zıvırla doldurmayacaksın falan tabi büyük ailelere sözüm yok çocuk olunca görürüm demeyin:)) Renk olarak bu oda için hep mor düşünmüştüm ancak bunların üretiminde öyle bir seçeneğim yoktu, gri de yoktu, o zaman griye en yakın renk vizonda karar kıldık. Kırmızı-bordo arası bir renk vardı o da güzeldi ama bazen renkli şeylere özenirim alınca da pişman olurum gözüme batar...


Kanepenin fiyatı 950 tl, kollu isterseniz sanırım 100 tl fark var, daha modern ve şık gördündüğü için kolsuz tercih ettim. Sandıklı isterseniz de 100 tl kadar fark vardı yanlış hatırlamıyorsam. Biraz pazarlıkla ikisine 1600 tl ödedik. Bizim gibi yataklı kanepe arayanlara fikir olsun;)

Kanepe almadan halı ve tül alınır dert etmeyin bir şekilde uyuyorlar:))

36 yorum:

  1. benimde orta odam ve çocuk odam boş canım
    aslında düşünebilirim
    çok güzeller gerçekten güzel günlerde kullan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biz de o çocuk odası olabilecek yere gardrobumuzu koyduk 3 metrelik dolap tam duvarı kapladı, bir de boy aynası oldu mu sana giyinme odası:)) teşekkürler canım

      Sil
  2. gayet de güzel olmuş güle güle kullanın.
    bizim de böyle bir odamız var,bu tarz çekyatta karar kılmıştık biz de gelen misafirler için..rengini koyu mor yaptırdım ben çok güzel oldu..halıyı perdeyi önceden almıştık,cuk diye de uydu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahhh mor deme ya hiç bulamadım mor bişey evime:)) sen de iyi günlerde güle güle kullan;)

      Sil
  3. güzel olmuş =) çok da güzel uymuşlar birbirine;)

    YanıtlaSil
  4. güle güle kullanın canım ama görüntü biraz flu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. instagram fotoğrafı koydum biraz daha güzel görünsün diye ondandır:))

      Sil
  5. ben de oturma odası için bazalı açılan köşe koltuklardan seçtim canımm :) bazalı olanlar çok rahatlatıyormuş fazlalıkları saklaması açısından :) çok güzel bir seçim olmuş sizinki de çok ben güle güle oturun canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bi köşe alamadım yaa, ama napalım bizim yatılı misafir potansiyelimiz yüksek napalım:)) tabi yani baza iyi birşey, hep koyulacak birşeyler bulunur...

      Sil
  6. Bu yazıyı okurken bi an durdum sayfaya bakındım "acaba kendi sayfamdamıyım? Bu yazıyı ben mi yazdım" diye hahahauhuha :)) Aynı sorun en başından ne sonuna bizde de mevcut canım yaa. Bizimde oturma odamız var. Aceleye gelmesin evlenince yavaştan zevkimize göre yaparız dedik ve bir daha o odayı adam yerine koymadık :)) Bende aşırı derecede köşe takımı istiyorum. Eşimde aynı senin düşündüğün gibi iki kişi yanyana yatacakta yaa ayrı yatacak iki kişi olursa zorlana yanyanamı yatırcaz diye çekyat istiyor bende diyorum hiç olmadı iki karşılıklı çekyat ikide küçük berjer tekli koltuk alalımmm (tarz yaratcam aklım sıra :)) Ama hala daha ha bugün ha yarın derken bir şey almadık bir şey yapmadık. Darısı başımıza işallah bizde yaparız yakın zamanda. Güle güle iyigünlerde kullanın canım ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynnnıııı canım aynı:) bi kerede bitirmek lazım kaldı mı kalıyor. bakalım koydukça hoşumuza gitti belki aylar sonra sıra tv'ye klimaya falan gelir:)) darısı başına;)

      Sil
  7. Aynısı durum bizde de var :)
    Oturma odası boş şuan, çocuk odasını da ütü odası yaptım :)
    Bu yaz bende oturma odasını hallatmeyi düşünüyorum.
    Misafir için benimde tercihim yatak olanlardan olacak bakalım hayırlısı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. odalar amaçlarından sapıyor dimi bizimki de giyinme odası:)) kolay gelsin sana da;;)

      Sil
  8. Çok güzel olmuş misafir geldiğinde çok kullanışlı olur tabi.Güle güle kullan canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim, bu haftasonu ilk kez deneyeceğiz bakalım misafirlerle:))

      Sil
  9. nasıl da haklısın ailesinden uzakta çiftler için kesinlikle şart... bir zamanlar bizim evimiz için de öyleydi ama artık benim evimde böyle bi ihtiyaç yok...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet Hamidecim aile,arkadaşlar için şart:) yeni evinde yeni hayatında herşey daha güzel olsun canım...

      Sil
  10. Evlenirken bütün evi köşe bucak ben döşeyen bir benmiyim ya:) Çocuk odasına baza oturma odasına köşe, salona koltuk takımı. ama sonradan almak çok mantıklı içine sine sine. çok da güzel olmuş benim de evde herşey açılıyo salon koltukları bile. Güle güle kullan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yani aslında içime sinmesi için sonraya bırakmadım:) o zaman çok koşturduk, ailelere de yeterince yük olduk, onu da sonra kendimiz alırız dedik:)) teşekkürler

      Sil
  11. gerçekten çok hoş olmuş.sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. çok güzel olmuş. güle güle kullan. çekyat kullanışlıdır köşe takımına göre. hayırlı olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet kesinlikle köşeye göre daha kullanışlı!teşekkürler

      Sil
  13. Bildiğin köşe takımı olmuş :)Çok da güzel olmuş, Güle güle kullanın,
    Bazı şeyler de evin içine girdikçe insanın kullanımına, ihtiyacına göre kendini gösteriyor bence
    evleniyorumm.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. olmuş muuu sevindim o zaman:)) teşekkürler, eve yerleşip zaman geçtikçe ihtiyaçlar kendini gösteriyor zaten:))

      Sil
  14. Güle güle kullan canım çok şık koltukların..

    YanıtlaSil
  15. hayırlı olsun canımm gule gule kullanın

    YanıtlaSil
  16. canım öncelikle güle güle kullanın çok şık koltukların,klima uyarın benim için sanırım:)) ama çok geç oldu keşke önceden uyarsaydın beni,malesef küçük odanın yolunu tuttum ben:)) çok iyi olmuş böyle koltukların,benim eşimin ailesi de bu şekilde iki ayrı çekyat gibi alalım demişlerdi ev kurarken ama eşimin mesleği gereği çok taşınacağımdan benim için hem küçük hem işlevli birşey olmalıydı,yakında bende odamın son halini yayınlayacağım:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslında ben senin yazını okuyunca böyle bir uyarı yapmanın gerekli olduğunu düşündüm:)) ısınamamak benim en büyük korkumdu ama çok şükür yersizmiş;) bekliyorum kelebekli odanın son halini;)

      Sil
  17. hayırlı olsun, ben bişey sorucaktım bu enzanın cosmo modeli üretimde değil bizde almak istiyoruz, kayseri fabrikadan getirteceklermiş, acaba siz nerden aldınız? birde biz 1850 ye bulduk siz baya ucuza almışsınız, bizde vizon istiyoruz fakat burda baya koyu gözüküyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haklısınız şuan üretimde olmayabilir çünkü internette, sitesinde falan hiç rastlamadım. bizim aldığımız yer yani manavgat'taki şubelerinde 1 tane varmış depoda, birini de başka bi depodan getirdiler sanırım. belki biraz pazarlıkla, tanıdık indirimiyle daha uygun olmuştur...çok da açık bir renk değil, koyu sayılır, flaşlı ve flaşsız çekimde de değişir tabi...

      Sil
  18. Kanepeler çok güzelmiş.... Bende köşe takımlarını seviyorum ama evlenene kadar tabi çokkk fikrim degişir :) bu arada bende eskişehirliyim tabi şuan ilçesinde yaşıyorum.Seni hep takip ediyorum yaptıgın seylerden ilham alıyorum :)

    senveben2014.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğendiğine sevindim, evet evlenene kadar çok fikir değişiyor, evin belli olsun zaten ona göre şekilleniyor birçok şey... Eskişehirlisin demek, ilçelerini de çok gezdim meslek icabı:)) benden de ilham alanlar varmış sevindirdin beni canım, teşekkürler;))

      Sil

değerli yorumunuz için teşekkürler:))