7 Mart 2013 Perşembe

aylar sonra "gelin mevlüdü"


Evlendikten sonra yapılan her yörede farklılıklar gösterebilen adetlerden biri sanırım... Bizim arayı bu kadar (8 ay kadar) açma sebebimiz ise şehirler arası mesafeler ve rahatsızlıklar. Geç olsun güç olmasın demişler, geçen hafta cuma günü mevlüdümüzü yaptık, rahatladık:)

Biraz kalabalık olacağı için stresim günler öncesinden başladı. Ne yapmalı, ne ikram etmeli, hazırlık, temizlik derken sivilcelerim yanardağlar gibi bir bir patladı...

Misafir sayımız 40-45 kişi kadardı. Çok şükür herkese oturacak yer ayarlayabildik:) Mevlüt okunduktan sonra kolonya (gül suyuna hiç tahammül edemiyorum:( ), ardından da lokum ve gelin temalı kurabiyelerimizi ikram ettik.Sayı fazla olup mutfak da açık mutfak olunca ikram olarak kıymalı ve peynirli pideyi uygun gördük. Yanında ayran devamında ise mis tereyağ kokulu baklava ve sonunda çayla ikramı tamamladık.

İşin içine azıcık süs püs katalım dedik, 45 tane peçeteye pratik peçete yüzüğü yapıverdik;)


Kolonya şişemizi süslemeden olmazdı, tüller her zamanki başroldeydi;)




Nişanda kullandığımız, yüzüklerimizi koyduğumuz annemin süslediği tepside kurabiyelerimizin bir kısmını ikram ettik.


Kurabiyeleri daha önce sizlerle paylaştığım Eskişehir'den Tambova Butik Kurabiye tasarladı. Bu kurabiyeler anne ve babamın jestiydi :))


Gelin mevlütlerinde bazı yerlerde gelinlik giyildiğini duydum, bizde öyle bir adet olmamasına tabiki sevindim:) Ne giydin derseniz o kadar kareden bir tane tek başıma çekilmiş fotoğrafım yok, bir poz ver diyen olmamış! Devasa iğne oyalı mevlüt örtüm hele tek bir kare de bile görünmemiş!:P O yüzden şu 2 fotoğrafla idare edin beni:))




Eteğim kıvrılmış düzeltmek aklıma bile gelmemiş uyaran da olmamış,  valla öyle çirkin durmuyordu normalde:D


İşte biz "gelin mevlüdünü" böylece atlatmış olduk darısı düşünenlerin başına:)) Topluca pek çok misafiri ağırlamış olmanın haklı gururunu ve hafifliğini yaşıyorum başınıza bir "evlilik" gelince beni anlarsınız;)







35 yorum:

  1. canım bizimkilerde de adettir bu tüm sülale toplanır ve gelinlik giyer gelin ama ben de giymek istemiyorum o kadar kadın vs içinde mevlüt okunurken gelinlik tuhaf geliyo belki temsilen beyaz giyebilirim sadece ne bileyim daha evlenmeden tasası düştü :) mevlüdünüzü Allah kabul etsin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gelinlik zor ama hiç yerinden kalkmazsın işte yorulmazsın da:P beyaz giymek çok daha mantıklı öyle yaparsın;) amin,teşekkürler

      Sil
  2. Hiç bilmem adet falan. gelin mevlüdüne de hiç gitmedim ama Allah herkese nasip etsin bu güzelliği. Musmutlu bir ömür dilerim, Allah kabul etsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. önceden ben de hiç bilmezdim, hiç gitmedim hepsi öğreniliyor vakti gelince:)) teşekkürler;)

      Sil
  3. iki ayrı şehirde olma durumunu bende yaşıyorum.
    3 ay oldu ve hala gelin mevlüdü yapmadık :)
    kimse de yapmayacak mısın gibi bir şey söylemedi aslındaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. uzak olmak her anlamda zor canım...
      yani illaki yapılacak diye de birşey yok boşver:))

      Sil
  4. canımm şimdi görünce Allah kolaylık versin diyorum bana :)) bizim de böyle kalabalık olcak çok zor yaa o da ayrı bir telaş :) sen atlatmışsın darısı bizim başımıza :) her ayrıntıyı çok beğendimm çok ince düşünülmüş herşey sen de çok güzelsin canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kalabalık zor oluyor evet şimdiden kolaylıklar diliyorum darısı başına;) senin de çok güzel olacağına eminim;)

      Sil
  5. Bizim buralarda gelinlik giyiliyor canım.. Ama ben giyermiyim bilmiyorum :)
    Sanırım Allah kısmet ederse benim mevlüdümde de seninmisafir sayına yakın misafir olacak..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne çok kişi varmış gelinlik giyilir diyen, ben iyi kurtarmışım:D
      darısı başına;)

      Sil
  6. katlanmış matlanmış ama ben eteğine de gömleğine de bayıldım.
    Bu arada 45 kişi iyi rakammış. Geçmiş olsun demek gerekir herhalde değil mi ;))
    benim gözüm yemedi, hiç mevlütle uğraşmadım ama şu aralar o kadar çok misafir ağırlıyorumki ay hepsi bir arada çıksaymış ya diyesim var.

    recine-s.blogpsot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim canım hanım hanımcık olmak gerekir diye düşündük:))
      evlendikten sonra bolca misafir ağırlama telaşı oluyor herkese Allah kolaylık versin:)) bitmez ki telaş sonra da bebek falan...:)

      Sil
  7. çok güzel düşünülmüş herşey çok hoş canım. sen de ayrı bir zarif ve harika duruyorsun. eteğine bayıldım. nerden?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler canım sevindim beğeneilmesine;) eteğim Eskişehir'de addax diye bir mağazadan, bazen trendyolda,markafonide satışa çıkıyor...

      Sil
  8. Bizdede olur gelin mevlüdü kurabiyelere bayıldım:) eteği de çok sevdim nerden aldın diye sorsam?:)hatta fiyatı neydi desem:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler;) etek Eskişehir'de addax diye bir mağazadan canım, trendyol ve markafonide de çıkıyor arada görmüşsündür belki... Fiyatı da ayrı güzeldi 9.90 tl:))

      Sil
  9. Hayırlı uğurlu olsun, Allah kabul etsin canım.
    Kıyafetin hanım hanım çok güzel olmuş vallahi ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler canım. Evet tam duruma uygun dimi:))

      Sil
  10. Herşey ve sen çok güzel görünüyorsunuz

    Ne denir çok bilmem ama Allah kabul etsin ve hep çok mutlu olun

    Evimde 45 kişiyi düşünemiyorum ki 10 kişiye bile dar geliyor :)

    Tebrik etmek lazım seni Emeklerine ve ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler canım. Amin hepimiz çok mutlu olalım;)
      Böyle ortamlarda idare ediliyor işte kalabalık da olsa:))

      Sil
  11. Allah kabul etsin canım çok güzel görünüyor her şey,sende çok şıksın,, bebek mevlüdü yapılır da gelin mevlüdü duymamıştım ama güzel bir adet bence,bizde ben kayınvalidemin evine girmeden önce kurban kestiler,eşimle benim alnıma kan sürdüler:),kayınvalidem evlendikten sonra aynı şehirde olsaydık gelin görme yapardık demişti,gelin gelinliğini giyip bir köşeye otururmuş,misafirler gelirmiş ama mevlüt gibi değil eğlence gibiymiş:) bana çok farklı gelmişti,güzel olurdu aslında;)) ama hepimiz ayrı şehirlerdeyiz..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. heryerde farklı farklı adetler var işte, işimize geleni yapıyoruz:P eğlence olan daha da iyiymiş bak:D

      Sil
  12. Allah kabul etsin canım gayet başarılı bir organizasyon olmuş belli ki ayrıca çok şıksın tatlım maşallah :)

    YanıtlaSil
  13. herşey çok hoş olmuş,Allah kabul etsin canım.Mutluluğunuz daim olsun;)

    YanıtlaSil
  14. Kurabiyelere bayıldım hersey cok güzel olmuş.Allah kabul etsin

    YanıtlaSil
  15. Etek kıvrık olsa da fıstık gibisin :) Bizde böyle bir adet yok kuzenim yapmıştı gerçi ben niye yapmadım diye düşünür oldum şimdi iyi mi :p neyse nasip olursa bebek mevlüdü yaparım :) Kurabiyeler de çok güzel görünüyor :)

    YanıtlaSil
  16. Bizde de gelinlik giyilip oturulur hatta ananem 40 gün giyip oturmuş desem:)Etek kivrikta olsa çok yakismis canim herseyde çok güzel gözůküyor.

    YanıtlaSil
  17. NE kadar güzel düşünülmüş her şey bayıldım. İzlemeye aldım sizi. BEn de bloğuma beklerim

    YanıtlaSil
  18. valla ben böyle şık ve güzel gelin mevlüdü görmedim cnm, ne güzel detaylar düşünmüşsünüz öyle çok sevdim o gelinlik damatlık şeklindeki şekerleri, peçetelerini. Buarada senin kombinini de çok beğendim, kazayağı deseni çok severim ben:))) çok hoşsun maaşallah!!!

    YanıtlaSil
  19. Herşey çok güzel olmuş :)Özellikle kurabiyelere bayıldım.Bloğunu takibe aldım canım bana da beklerim.İstanbuldaki farklı mekan ve lezzetlerle ilgili paylaşım yapıyorum.Sevgiler..

    YanıtlaSil
  20. 45 kişi mi? İyi kalkmışsın canım altından. Hadi hayırlı olsun.

    YanıtlaSil
  21. Çok güzel olmuş,Allah kabul etsin,hep mutlu ol inşaallah,senle çok yakın tarihlerde evlenmişiz,ben de şehir değiştirdim,yeni bir hayat kurmak için çabaladım,ara ara bunladığım,ailemi çok özlediğim,yalnız hissettiğim oluyor,bunca ay geçti ama insan bazen sanki kimse yokmuş gibi yalnız hissedebiliyor.
    Yeniyim blog aleminde,henüz çok az şey paylaştım ama ben de yeni hayatımda gözüme çarpanları paylaşmak niyetindeyim,uğrarsan sevinirim:)

    sehr-istanbulgunlugu.blogspot.com
    sevgiler!

    YanıtlaSil

değerli yorumunuz için teşekkürler:))